خادم: احتمالا یک نفر به هیئت مدیره پرسپولیس اضافه می‌شود،اعضای هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال در اظهار نظر آزاد هستند

امیر رضا خادم  در خصوص اختلافات هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال و مصاحبه‌های اعضا علیه یکدیگر اظهار داشت:” اتفاقات مثبتی امسال در حوزه این دو تیم رخ داده اما متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده و اینکه بخواهیم بیشتر به اختلافات بپردازیم کم لطفی است.”

وی افزود:” اینکه هیئت مدیره دو تیم می‌توانند اظهارنظر انجام دهند یک واقعیت است. امسال اتفاقات خوبی رخ داده که در گذشته دیده نمی‌شد و اکنون نیز هر صحبتی که از سوی افراد انجام می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرد. من اینکه فردی در هیئت مدیره اظهارنظری انجام دهد را بد نمی‌دانم و اشکالی در این کار نیست، این در نهایت منجر به آن می‌شود تا تصمیم‌گیری‌ها قائم به یک فرد نشود و یک فرد متوجه شود که به تنهایی تصمیم‌گیری نمی‌کند.”

به گزارش تسنیم،معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد:” طبیعی است که در هر هیئت مدیره‎‌ای انتقاداتی وجود دارد ولی این به نظر من اتفاق خوبی است که افراد در اعلام نظر آزاد هستند. اکنون برای اولین بار است که یک باشگاه خارج از بودجه دولت دخل و خرج خود را انجام می‌دهد. پرسپولیس امسال ۱۰ میلیارد از سوی بخش خصوصی و اسپانسرهایش و استقلال نیز ۸ میلیارد از سوی اسپانسرها دریافت کرده‌اند.”

خادم ادامه داد: “کسانی که در گذشته خود را منجی و حامی این دو تیم می‌دانستند در چند سال گذشته چنین حمایتی از سرخابی‌ها نداشتند و حتی دولت نیز نتوانست به این شکل حمایت کند. اکنون اگر ما نخواهیم حمایتی انجام دهیم طبیعتا حامیان مالی شکست خواهند خورد و کسی دیگر تمایلی برای سرمایه‌گذاری در فوتبال نخواهد داشت. در شرایط کنونی اهالی رسانه نیز نباید ما را تنها بگذارند چون در صورت اجرا شدن درست کارها در استقلال و پرسپولیس فوتبال کشور به سمت خصوصی شدن سوق پیدا می‌کند و در صورت درست اجرا نشدن فوتبال شکست خواهد خورد.”

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری پرسپولیس و استقلال عنوان کرد: “در چند سال اخیر استقلال و پرسپولیس هیچ‌گاه فصل را با پول شروع نکرده‌اند. فشار مالی که امروز بر روی دو تیم وجود دارد بدلیل بدهی‌های گذشته دو تیم است. شرایط البته شاید امروز کمی ملتهب باشد اما اتفاقات خوبی رخ داده که شاهد کاهش هزینه‌ها در فوتبال کشور هستیم و این کاهش هزینه از جیب بیت المال است. ما تمام سعی خود را انجام دادیم تا کمتر هزینه غیرمتعارف انجام شود.”

عنوان‌دار سابق کشتی جهان و المپیک تصریح کرد: “در همین دوره اگر چه چند تیم بالای سقف هزینه کرده‌اند اما بودجه آن را خارج از سیستم دولتی جذب کرده‌اند. البته ۳۰ درصدی که هر سال به بودجه تیم‌ها اضافه می‌شد امسال نشد و جالب است که ۳۰ درصد نیز کاهش هزینه در فوتبال داشتیم که در مجموع می‌توان گفت حدود ۶۰ درصد صرفه‌جویی رخ داده است. هزینه‌ها امروز کاهش داشته اما متاسفانه کسی به این موارد نمی‌پردازد. عناوین برای کسی نمی‌ماند و برای ما نیز نخواهد ماند اما اگر این طرح و اتفاقات همراه با توفیق نباشد تمامی عوامل ورزش و حتی رسانه‌ها متضرر خواهند شد.”

خادم در پاسخ به این سوال که امیر عابدینی در مصاحبه‌ای اعلام کرده وزارت ورزش تصمیمات هیئت مدیره را وتو می‌کند و آیا این موضوع صحت دارد گفت:” مورد خاصی به نظرم نمی‌آید اما کسانی که عمری در فوتبال تلاش کرده‌اند فارغ از نظرات از کلیات موضوع دفاع کنند. البته انتقادات کمی وارد است و ما نیز سعی می‌کنیم از آنها استفاده کنیم.”

وی در ارتباط با اینکه آیا احتمال اضافه شدن پوستی یا حسین هدایتی به هیئت مدیره وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: “احتمال اضافه شدن یک فرد وجود دارد و ما نیز صحبتی را با وزارت اقتصاد و دارایی انجام دادیم و با توجه به اینکه وزارت اقتصاد و دارایی صاحب اصلی سرخابی‌ها است باید منتظر نظر نهایی باشیم.”

خادم گفت:” صورتجلسه مجمع استقلال اکنون آماده شده اما پرسپولیس نکاتی دارد و در خصوص اساسنامه، تعداد و برخی دیگر از موارد هنوز جمع بندی نشده و منتظر پاسخ وزارت اقتصاد هستیم. امکان اضافه شدن وجود دارد و شمار اعضای هیئت مدیره باید فرد باشد و به همین دلیل تنها یک نفر به ۸ نفر قبلی اضافه خواهد شد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا