ایده آل نبودن وضعیت حیات وحش مازندران

به گزارش بصیر، ناصر مهردادی در نمایشگاه مطبوعات و رسانه های مجازی مازندران اظهار داشت: در حال حاضر وضع پرندگان خوب است و برای زمستان گذارانی به استان کوچ می کنند ولی در جنگل در بعضی مناطق آنچه را انتظار داریم نیست تلاش می کنیم با کمک سازمان های مردم نهاد و کسانی که می توانند به محیط زیست کمک کنند به روز های خیلی خوب برسیم.

مدیرکل محیط زیست استان مازندران  با اشاره به آسیب هایی که از گذشته نه چندان دور در خصوص حیاط وحش بوقوع پیوست گفت: باید تلاش کرد تا استان مازندران به پویایی اولیه خود بازگردد.

وی با اشاره به صدور جواز حیاط وحش در برخی شهرهای استان خاطرنشان کرد: در شهر ساری مجوزی را برای بحث باغ وحش صادر شده و انتظار داریم تا با فضاسازی مناسب روند مطلوبی برای باغ وحش ساری ایجاد شود.

مهردادی اضافه کرد: در بابلسر هم برای حیاط وحش مشکلاتی داشتیم که با پیگیری های قضایی که داشتیم تا حدودی بعضی مشکلات در این شهرستان رفع شود.

مدیرکل محیط زیست استان مازندران در بخش دیگر به الاینده های زیست محیطی در دریای خزر پرداخت و گفت: اگرپیگیری منسجم صورت بگیرد شبکه های جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه های فاضلاب شهری و ساماندهی رودخانه ها و داشتن تصفیه فاضلاب صنعتی خاصه نواحی و شهرک صنتی راه اندازی نشود صد در صد وضعیت مان بدتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته نمونه های الاینده ها نگرانی آانچنان در دریای خزر وجود ندارد اما در برخی مناطق نگرانی جدی وجود دارد.

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا