اختصاصی/ مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران

فروش مقالات در میدان انقلاب تهران بیانگر سبقه علمی ما نیست

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، دکتر آجدانی در اولین کنفرانس ملی الگوریتم و کاربرد آن در علوم و مهندسی در فریدونکنار اظهار داشت: امروزه برای اینکه سهمی از جهان داشته باشیم ضریب همبستگی معناداری میان چگونگی حضور ما در تولید علم و توسعه جهانی دارد.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران تصریح کرد: جای تاسف است که در ایران به رغم تلاشهایی که در حوزه توسعه صورت می گیرد در هر سازمان و وزارت خانه ای یک معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی هست اما یک معاونت مدیریت توسعه وجو ندارد.

وی افزود: چگونه می توان پا در مسیر توسعه قرار داد زمانیکه فکر ما توسعه یافته نباشد و فرهنگ توسعه نهادینه نشده باشد.

آجدانی با بیان اینکه اگر بخواهیم بدانیم تا چه اندازه تفکر ما توسعه یافته است، باید ببینیم نقش و جایگاه مدیریت توسعه کجاست گفت: به رغم چالش های موجود نمی توان از تلاشهای نهادهای رسمی و تشکل های غیر رسمی عبور کرد.

وی خاطرنشان کرد: سهم ایران در تولید علم در جهان سهم قابل ملاحظه ای است، ایران در حوزه تولید علم و مقاله های بین المللی رتبه هشتم را در جهان دارا می باشد، این جای خوشحالی است اما آیا واقعا در حالیکه مقالات را در خیابان انقلاب تهران خرید و فروش می کنند صرف استناد به این آمار می تواند بیانگر سبقه راستین علمی جامعه ما باشد.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران با تاکید بر اینکه باید علوم را در مسیر توسعه محور بودن و کاربردی بودن آن به کار گیریم، عنوان داشت: صرف پژوهش های نظری درد جامعه ما را درمان نمی کند و این معضلی است که امروزه گریبان بسیاری از دانشگاه های ما را هم خواهد گرفت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا