فرمانده نیروی دریایی ارتش مطرح کرد

بزرگ‎ترین چالش دریای خزر نفوذ بازیگران فرامنطقه‌‎ای است

به گزارش بصیر،  امیر دریادار حبیب الله سیاری در پانزدهمین نشست سالانه ی اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور كه روز شنبه در سالن آمفی تئاتر دانشكده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد، حضور در دانشگاه مازندران را افتخاری برای خود عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مظهر اقتدار ملت ایران در دریا، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: نیروی دریایی ارتش آمادگی همکاری همه جانبه با دانشگاه ها را دارد.

سیاری ساخت حس گرها، فناوری های مخابراتی و فناوری های نوآورانه دریایی را از جمله طرح های معرفی شده به دانشگاه ها معرفی کرد و افزود: تعامل نیروی دریایی، دانشگاه ها و صنایع، امکان حضور درعرصه رقابتی دریا و دست یافتن به سطوح بالاتر فناوری را فراهم می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دانشگاه علوم دریایی در نوشهر تصریح کرد: ارتباط بین دانشگاه و مراکز نظامی، تقویت نظام را در پی خواهد داشت.

این مقام عالی رتبه کشوری با بیان اینکه توانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: برای ساخت یک موج شکن، صد وپنجاه ميلیارد تومان هزینه می شود و ما خود را مامور اجرای منویات مقام معظم رهبری می دانیم.

سیاری ادامه داد: بزرگترین چالش دریای خزر نفوذ بازیگران فرامنطقه‌ای در این دریا است.

وی با اشاره به صادرات ۹۳ درصدی و واردات ۸۳ درصدی کشور از طریق مرزهای آبی افزود: اگر کشور ما توانمندی نداشت تا امنیت را تضمین کند، می بایست دست نیاز به سمت دیگر کشورها دراز می کرد که این خود سبب ایجاد و گسترش ناامنی می شد.

 

 

بلاغ

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا