نام‌های در پرونده «فساد در فوتبال» ممکن است هوش از سرتان ببرد

وسواس عجیب کمیسیون اصل نود فوتبال ایران برای جلوگیری از درز اطلاعات به بیرون موجب شده تا هوش و حواس‌ها این روزها جمع باشد تا ببیند نتیجه تلاش ده ماه مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی ابعاد پرونده فساد در فوتبال ایران چه خواهد بود. پرونده‌ای که بنا به گفته اعضای کمیسیون نزدیک به پنجاه متهم دارد و حتی صحبت از باز شدن پای مقامات عالی‌رتبه به آن هم شنیده می‌شود. اما اینکه سرانجام کی این انتظار به‌سر می‌رسد و گزارش قرائت می‌شود چیزی است که باید نشست و منتظر بود.
 
به گزارش تابناک، گمانه‌زنی‌ها در خصوص اسامی پنجاه تنی که حمیدرضا رسایی از حضور نامشان در میان متهمان فساد در فوتبال ایران سخن می‌گوید خیلی پیشتر از مصاحبه‌های این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شروع شده بود و طبق معمول از نام‌های بزرگ فوتبال ایران تا دست‌های پشت پرده، همه و همه در مذان اتهام بودند. در این میان نشانه‌های هم کم نبود و از لغو انتخابات هیات فوتبال تهران بگیر تا دعوت نام‌های بزرگ و کوچک به مجلس، از اعضای فدراسیون تا گزارشگران تلویزیون همه و همه در این ده ماه پایشان به مجلس شورای اسلامی باز شده و از آن‌ها در خصوص ابعاد این ماجرا سوال شده است.
 
اما حالا شنیده‌ها حکایت از این دارد که برخلاف تصور عمومی که یکی دو نام در رده‌های بالای فدراسیون را از سر مهره‌های پرونده فساد در فوتبال می‌دانستند و مدام از عملکردشان انتقاد می‌کردند گویا نام‌هایی در این میان وجود دارد که انتشارش ممکن است هوش از سرتان ببرد.
 
تصور کنید که در میان این پنجاه نام چشمتان به اسم کسی بخورد که در پنج سال اخیر در فوتبال ایران داعیه‌دار مبارزه با فساد و پلیدی بوده است. تصور کنید در میان این نام‌های نام یکی از مسئولان فدراسیون حضور داشته باشد که از قضا کارش برخورد با فساد و تبانی در فوتبال ایران باشد. یا از قضا یکی از این پنجاه نام، نام فردی باشد که در همه این سال‌ها خودش را تنها کسی می‌داند که در علیه مافیا و تباهی فوتبال ایران قد برافراشته است. واقعا دشوار خواهد بود اگر روزی از همین روزها در خلال گزارش کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ببینیم پای افرادی در میان است که در همه این سال‌ها خودشان را در جبهه حق می‌دیدند و علیه زشتی‌های فوتبال ایران قد علم کرده‌اند. عجیب است اما فوتبال ایران ثابت کرد چیزهای عجیب و دور از ذهن رابطه نزدیک‌تری با واقعیت دارند.
 
حمیدرضا رسایی می‌گوید که برای نمایندگان مجلس اثبات شده که فساد در فوتبال ایران ریشه دوانده است و مافیای بزرگی در این حوزه فعالیت می‌کند و فعلا حداقل پنجاه نام ریز و درشت از دست‌اندرکاران فوتبال در لیست سیاه گزارش کمیسیون دیده می‌شود. چنان که از مصاحبه‌های جدید و قدم اعضای کمیسیون هم بر می‌آید در میان این نام‌ها افراد با نفوذ و عالی‌رتبه‌ای هم وجود دارند و حضور همین نام‌ها خیلی‌ها را نگران کرده که شاید گزارش کمیسیون آنچنان که باید و شاید ارائه نشود و شاید برخی نام‌ها بنا به مصلحت‌های همیشگی حذف شود. اما آنچه که مسلم است با فعالیت‌های گسترده گروه‌های مختلف در جریان بررسی این پرونده و مشاوره‌های مختلف که از سوی متخصصان و از زوایای مختلف در این زمینه به نمایندگان مجلس داده شده است گزارش جامعی از فساد در فوتبال ایران جمع شده است که تنها مانده ارائه درست و به‌موقع آن. ارائه‌ای که خیلی‌ها دیر شدن مداوم آن را به قیمت صراحت و شفافیت‌اش به‌جان می‌خرند. اگر نام‌هایی که گفتیم بگذارند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا