مبارک زیر بار اتهامات نرفت

مهر: حسنی مبارک بیان کرد: ابایی از حذف نامم از طرحهای ملی ندارم. من روابط مصر با کشورهای عربی را احیا کردم و جایگاه بین المللی مصر را قوی کردم.
حسنی مبارک در سخنانی در دادگاه قاهره در آکادمی پلیس و در جلسه معروف به محاکمه قرن گفت: چرخ زمان به عقب باز نمی گردد و احدی نمی تواند تاریخ را جعل کند.

وی افزود: من و خانواده ام در معرض اهانت قرار گرفته ایم. از اول روز حکومتم با چالشهای فراوانی روبرو بودم و در برابر دروغ پردازی های اسرائیل درباره خروج از سینا و طابا ایستادم. من در مدت سی سال عضو نیروهای مسلح بودم، سپس معاون رئیس جمهور شدم، درهمه جنگها مصر حضور داشته ام و در سال ۱۹۷۳ فرماندهی جنگ را برعهده داشته ام.

وی بیان کرد: من هرگز به دنبال سمت و قدرت نبوده ام و با عوامل تهدید کننده امنیت مصر برخورد کردم. من حافظ منافع فلسطین و حامی صلح بوده ام. ما زیرساختهای ویران و اقتصاد خراب را ترمیم کردیم و بالاترین میانگین رشد در تاریخ مصر را ایجاد کردیم. اصلاحات اقتصادی انجام دادیم. در دوره زمامداری من مصر با وجود جمعیت زیاد شاهد دستاوردهای زیادی بود.

وی افزود: تاجران به نام دین در سال ۲۰۱۱ دست به تظاهرات زدند. از زمان شروع حوادث همه تصمیمات من در راستای حفظ امنیت و مصری ها بود. برای جلوگیری از خونریزی و حفظ کشور از ریاست کناره گیری کردم و هدفم حفظ کشور و مردم آن بود. من شرایط را برای انتقال قدرت به شکل قانونی فراهم کرده ام زیرا کسانی که خروج کرده بودند قصد ساقط کردن کشور و نهادهای آن را داشتند. من قدرت را به شورای عالی نیروهای مسلح واگذار کردم.

مبارک بیان کرد: به عدالت دادگاه اعتماد دارم و هر حکمی که دهد می پذیرم و مطمئن هستم که مصر سلامت خود را باز می یابد. مصر امانتی بر گردن همه است آنرا حفظ کنید.

وی افزود: من دستور قتل مصری ها را صادر نکرده ام و بارها درباره آشوب و مخاطرات آن هشدار دادم و تصمیم که خلاء امنیتی ایجاد کند نداده ام. من وابسته به نیروهای مسلح هستم. من به کشور وفادارم و به آینده آن خوش بین هستم. مصر هرگز کسانی که برای آن کار کرده اند فراموش نمی کند و اتهامات مربوط به فساد مالی، حیف و میل بیت المال و شرف نمی تواند بر من وارد شود و شرف نظامی من اجازه آن را نمی دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا