نوری المالکی رسما از قدرت کناره‌گیری کرد

به گزارش بصیر،  پایگاه خبری السومریه نیوز نوشت: نوری المالکی نخست وزیر عراق به نفع حیدر العبادی نخست وزیر جدید این کشور از قدرت کناره گیری و حمایت خود را از وی اعلام کرد.


یک منبع سیاسی مطلع امروز پنجشنبه تاکید کرد که در داخل حزب الدعوه توافق شده است که نوری المالکی نخست وزیر عراق پست نخست وزیری را به حیدر العبادی تحویل دهد.

همچنین علی الموسوی مشاور نوری المالکی اعلام کرد که  مالکی شکایت خود علیه فواد معصوم رئیس جمهور این کشور را پس گرفته است.

هیثم الجبوری نماینده ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که نوری المالکی و حیدر العبادی با هم به توافق رسیده‌اند و نوری المالکی شکایت خود را از دادگاه فدرال پس خواهد گرفت.

شبکه خبری اسکای نیوز در خبری فوری اعلام کرد که نوری المالکی طی یک کنفراس خبری کناره گیری خود از قدرت به نفع حیدر العبادی را اعلام خواهد کرد.

فواد معصوم رئیس جمهور عراق روز دوشنبه حیدر العبادی نامزد پیشنهادی ائتلاف همپیمانی ملی عراق را برای تشکیل کابینه معرفی کرده بود ولی نوری المالکی نخست وزیر عراق با رد کردن این مسئله تاکید کرد که ائتلاف دولت قانون که مالکی ریاست آن را بر عهده دارد فراکسیون اکثریت پارلمان عراق بوده و حق معرفی نخست وزیر با این فراکسیون است.

نوری مالکی، نخست وزیر عراق روز دوشنبه در اظهاراتی در تلویزیون دولتی این کشور گفت از «فؤاد معصوم»، رئیس جمهور این کشور به‌دلیل نقض قانون اساسی شکایت خواهد کرد. وی گفت رئیس جمهور با دوبار به تأخیر انداختن تشکیل دولت جدید، قانون را شکسته و رسما از وی شکایت خواهد کرد.

آقای مالکی که حزب وی در انتخابات پارلمانی ۴ ماه پیش بیشترین آرا را به خود اختصاص داد با بیان اینکه «معصوم» بر اساس قانون اساسی باید تا پایان موعد روز یک‌شنبه، نام نخست وزیر را از بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی اعلام می‌کرد، وی را به نقض قانون اساسی متهم کرد و گفت که رئیس جمهور به‌دلایل سیاسی قانون را زیر پا گذاشته است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا