تلاش بسکتبال ایران برای آخر نشدن!

به گزارش بصیر، تیم ملی «ب» بسکتبال ایران که با شکست روز گذشته مقابل اردن از رسیدن به جمع ۴ تیم برتر سی و ششمین دوره جام ویلیام جونز بازمانده بود، امروز نیز با شکست ۹۷ بر ۹۲ مقابل تیم دوم چین تایپه برای کسب یکی از جایگاه هفتمی (ماقبل آخر) تلاش خواهد کرد. تیم ایران کوارترهای اول و دوم و چهارم را با حداقل اختلاف ممکن با نتایج ۱۷ بر ۱۶، ۲۵ بر ۲۴ و ۳۱ بر ۲۸ به سود خود پایان داد اما شکست ۱۹ بر ۲۹ در کوارتر سوم، تمام تلاش‌های این تیم را نقش بر آب کرد.

محمد حسن‌زاده در این بازی با ثبت ۲۴ امتیاز و ۱۱ ریباند، موثرترین بازیکن ایران مقابل تیم دوم چین تایپه بود.

در دیداری که قبل از این بازی برگزار شد، تیم ملی اردن با حساب ۶۴ بر ۸۰ به ژاپن باخت تا حریف ایران برای کسب مقام هفتمی و فرار از جایگاه آخر مسابقات جام ویلیام جونز باشد.

تیم ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی برای شرکت در سی‌وششمین دوره مسابقات جام ویلیام جونز به چین تایپه رفته است. این مسابقات در سال ۱۹۷۷ برای گرامیداشت «رناتو ویلیام جونز» یکی از پایه‌گذاران بسکتبال و فدراسیون جهانی بسکتبال با قهرمانی نماینده آمریکا شروع شد. این رقابت‌ها تقریباً به صورت مرتب تاکنون برگزار شده و تنها در سال ۲۰۰۳ به خاطر شیوع بیماری سارس در شرق آسیا انجام نشد.

تیم آمریکا با ۱۵ مدال طلا، ۵ نقره و ۶ برنز، بهترین تیم تاریخ جام بوده است و ایران با ۴ قهرمانی و یک نایب قهرمانی،‌ دومین تیم موفق این تورنمنت بوده است. تیم ایران در ۵ دوره گذشته جام ویلیام جونز به ۴ مدال طلا و یک نقره رسیده است. مدال نقره ایران در سال ۲۰۱۲ توسط تیم مهرام به دست آمده است.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا