تحت شعاع قرار گرفتن سیاست افزایش جمعیت توسط دولت

به گزارش بصیر،  بحث افزایش جمعیت مدتی است که به نتایج مناسبی در کشور می‌رسد و بسیاری از مسئولان و مردم با وجود مشکلات مالی به صورت تلویحی با سیاست افزایش جمعیت تا حدودی موافقت خویش را اعلام می‌کنند اما وقتی این موضوع به نقطه نسبتاً مطلوب می‌رسد، به نظر می آید برخی از مقامات دولتی با بیان ناامید کننده، تلاش دارند این مهم که از تأکیدات مقام معظم رهبری است را با سیاست های غلط به چالش بکشانند.

معاون نظارت و راهبردی رئیس جمهور در اظهاراتی ناامید کننده برای زوج‌های جوان از عدم پرداخت یارانه  به متولدان جدید خبر داد که این خبر باعث نگرانی برخی از زوج‌های جوان شد.

البته نوبخت اعلام کرد که  تا اطلاع ثانوی متولدان جدید یارانه نمی‌گیرند.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی رئیس جمهوری علت تعلق نگرفتن یارانه به متولدان جدید را تشریح کرد و گفت: تا زمانی که اطلاعات خانوارها در سازمان هدفمندی به روز نشود، متولدان جدید از دریافت یارانه محروم هستند.

دریافت یارانه حق همه‌ی افراد جامعه و به ویژه اقشار نیازمند است و در زمانی که جامعه آمادگی برای پذیرش طرح افزایش جمعیت را دارد، بیان مسائل ناامیدکننده، زخمی بر پیکره این جریان وارد می کند که نیاز است دولت و مسئولان دولتی در بیان اظهار نظرهای‌شان به سیاست های کلی کشور که به نفع نظام است، خدشه ای وارد نکنند.

اینکه زیرساخت‌های سایت هدفمندی یارانه ها دچار مشکل است و یا بروزرسانی اطلاعات خانوار باید شکل بگیرد، این مسائل نباید به مردم تعمیم داده شود و دولت، قبل از اجرای هر طرحی باید پیش بینی لازم برای چالش‌های طرح را بیندیشد.

سوال اینجاست پرداخت یارانه به افراد تازه متولد شده چه طور از زمان دولت قبلی و تا مدتی در دولت جدید مشکل نداشت و این سامانه در این برهه حساس نیازمندی ایران به افزایش جمعیت دچار مشکل شد؟!

باید دولت مردان اعتراف کنند که این حرف ها همه اش بهانه است و بس.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا