صحبت وزیر علوم مبنی بر ترک وطن در صورت استیضاح نسنجیده بود

به گزارش بصیر، زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با صحبت‌های وزیر علوم مبنی بر ترک وطن در صورت رای آوردن استیضاح در مجلس گفت: در قبال این صحبت می‌گویم حتی اگر وزیر تصمیم به ترک وطن نداشته باشد و پس از رای آوردن استیضاح نیز در ایران بماند ولی عقل و شرع حکم می‌کرد که چنین صحبتی را در محل عمومی مطرح نکند و از این صحبت به عنوان یک عامل تهدید برای نمایندگان استفاده نشود.

وی افزود: بسیار طبیعی است زمانی که یک وزیر کشور به دلایلی در بخشی از نظام توفیق خدمت نداشته باشد اگر دلش برای نظام بتپد از مسئولانی که این بار را از دوشش برداشته‌اند تشکر می‌کند و خوشحال است که امکان خدمت در میادین علمی به او داده شده است بنابراین وزیر علوم نباید با به کار بردن عناوینی نظیر ترک وطن کارگزاران نظام را تهدید کند.

طبیب‌زاده با بیان اینکه این صحبت وزیر علوم بسیار نسنجیده و ناپخته بوده است، گفت: انتظار این نیست که بذر خروج از کشور را از زبان یکی از مقامات جمهوری اسلامی بشنویم و این مسئله برای جوانان کشور پیام منفی دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته شنیده بودم که فرجی دانا فرصت مطالعاتی داشته است و شاید برای این کار می‌خواهد به خارج از کشور برود ولی حتی اگر وی به عنوان فرصت مطالعاتی برود و قصد ترک کشور به طور کلی را نداشته باشد آنچه در سایت‌ها مطرح شده است ترک کشور به طور کامل بوده و طبعا این مسئله مورد استفاده ضدانقلاب قرار می‌گیرد و عقل و شرع ایجاب می‌کند که وزیر علوم در این مورد توضیحات بیشتری ارائه دهد و این مسئله را باز کند.

وی افزود: در صورتی که وزیر علوم توضیحاتی در مورد این صحبت ندهد پیام نامناسب از سوی یک مقام اجرایی کشور به جوانان ابلاغ می‌شود.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا