بصیر بررسی می کند

وقتی ایده های غربی، دین را فدای ورزش می کند!

به گزارش بصیر،  احداث و تجهيز پارک ها در مناطق مختلف شهری از ملزومات موثر و مفید شهرداری است، به ویژه در فضای کنونی شهری‌ که زندگی آپارتمان نشینی روز به روز در حال گسترش بوده، پارک ها فضایی است تا برای ساعاتی افراد امکان رهایی از زندگی مدرن شهری و چهاردیواری های تنگ آپارتمان ها پیدا کنند.

اما متأسفانه نبود دقت در نوع ارائه این تفریحات و فضاسازی برای استفاده از آنان با توجه به بافت فرهنگی جامعه ایرانی، زمینه را برای رشد فرهنگ ورزش و تفریح بدون در نظر گرفتن مسائل دینی فراهم کرده است.

در واقع امروز رشد فرهنگ ورزشی ما در پارک ها با تخریب و تنزل فرهنگ اسلامیمان گره خورده است!

شلوغی و ترافيک سرسام آور در مركز استان در این روزها سبب شده تا شهروندان بیش از گذشته در اوقات فراغت در پارک ها حضور پیدا کنند.

مردم ساری فرصت مغتنمی که به دست آورند، سری به فضای سبز و پارک‌ها می‌زنند و حال و هوایی تازه می‎کنند اما مشکلات و بی بند و باری های بسیار زیاد این مکان های تفریحی، شهروندان را نگران می کند.

بسیاری از خانواده ها با وجود صحنه های نه چندان زیبنده ای که درون این پارک ها رخ می دهد، کمتر از گذشته راغب هستند تا در این اماکن حضور پیدا کنند.

از ديگر مصائب ورزش در پارک‌ها و فضای سبز، سگ گردانی برخی جوانان است که انتظار از مسئولان این است با این پدیده نوین به شدت برخورد شود.

در کنار تمام ابعاد مثبت ورزش همگانی، چند مشکل بزرگ و کوچک باعث شده که این امر مهم مورد تشعشع قرار بگیرد و حتی باعث شود افرادی که بسیار مشتاق به آمدن به این گونه محافل و برنامه ها هستند، از تصمیم خود صرفه نظر کنند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این ورزش ها اختلاط بین خانم ها و آقایانی است که برای ورزش کردن به پارک ها می آیند.

خانم هایی که به محل های مورد نظر می آیند یا باید از ورزش کردن و تحرک خودداری کنند یا اینکه پا روی دستورات دینی بگذارند و پوشش خود را کمتر کنند که متاسفانه بعضاً دیده می شود که افراد حتی از پوشش های غیر اسلامی استفاده می کنند.

به دلیل باز بودن محوطه ورزش و حضور آقایان در کنار خانم ها، بانوانی که قصد انجام حرکات مختلف ورزشی را دارند یا باید از تصمیم خود صرف نظر کنند یا اینکه باز هم دستورات دینی را نادیده بگیرند و به انجام این حرکات بپردازند.

البته این نکته را نیز باید گفت که بعد از روی كار آمدن شورای شهر چهارم تصميماتی برای ساخت سالن و يا مجموعه ورزشی اختصاصی بانوان در نظر گرفته شد ولی تا بدين روز فضايی كاملاً اختصاصی معرفی نشد.

ناگفته نماند که احداث ایستگاه های ورزشی با چنین سبکی از ایده های غربی و نشأت گرفته از تفکرات غیر اسلامی است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا