زاکانی

در هیچ استیضاحی نمایندگان تا این حد تهدید نشده بودند

به گزارش بصیر، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی خبرها مبنی بر لابی‌های سنگین و فشارهای زیاد به نمایندگان جهت تاثیرگذاری بر استیضاح وزیر علوم، گفت: بنده ۱۱ سال است که در مجلس حضور دارم، در این ۱۱ سال هیچ استیضاحی نبوده که به این اندازه برای تاثیرگذاری بر روی نظر، نمایندگان را تحت فشار قرار دهند.

وی ادامه داد: این فشار بی‌سابقه برای خود ما نیز اسباب توجه است و ما از این میزان لابی و فشار بر نمایندگان متحیر شده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه لابی‌کنندگان از هر راهی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: شبکه و سیستمی را به کار گرفته‌اند تا از هر مسیری می‌توانند، رای و نظر نمایندگان را برگردانند.

زاکانی با اشاره روش‌هایی برای فشار بر نمایندگان، گفت: از تهدید، تطمیع و هر روشی استفاده می‌کنند تا نظر نمایندگان را از استیضاح وزیر علوم برگردانند که این مسئله محل اشکال و خدشه جدی است.

وی همچنین با اشاره به روش وزیر علوم در انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها، گفت: فرجی‌دانا در این زمینه خلاف رویه‌ها و ضوابط عمل کرده و رئیس‌جمهور شخصا در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه به وزیر علوم تذکر داده است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا