از دعا برای آزادی سران فتنه و زندانیان سیاسی تا بی احترامی به استاندار!

به گزارش بصیر، همایش ۵۰۰ نفری اصلاح طلبان مازندران، روز گذشته با حضور علی یونسی دستیار ارشد رئیس جمهور، استاندار مازندران، سیدهادی حسینی نماینده مجلس، سیدعلی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، ۳ نماینده از شورای شهر ساری، شیخ صمد زراعتی از شیوخ اصلاحاتی در مازندران، رحیم طوسی مشاور و معاونان سیاسی و عمرانی استاندار، جواد واحدی فرماندار ساری، همچنین ارسطو قادری فرماندار میاندورود در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی پیامبر اعظم(ص) مازندران در حالی برگزار شد که مهم‌ترین چالش برخی از حاضران تردید در نحوه تشویق سخنرانان بود.

شعار این نشست احیای هویت و کرامت انسانی بود اما ظاهراً هدف نشست چیز دیگری بود.

از ابتدا قرار بود نشست فوق رأس ساعت ۱۶برگزار شود اما مراسم با ۸۰ دقیقه تأخیر آغاز شد که این تأخیر طولانی در کنار شرایط نامناسب گرمای هوای سالن موجب گلایه مندی حاضران شده بود.

هر چند در ابتدای این مراسم یکی از سخنرانان شهادت امام جعفر صادق(ع) را متذکر و خواستار استفاده از صلوات به جای تشویق شد اما برخی این مساله را تا پایان نشست بر نمی تابیدند.

* اصلاح‌طلبان همچنان در دوراهی کف زدن یا صلوات در روز شهادت

این مساله تا جایی پیش رفت که وقتی مجری پشت تریبون قرار گرفت مدعی شد «این کف زدن به دلیل شادی نیست و بنا به شخصیت افراد نشانه هیجان است» که این حرف وی با کف زدن و احسنت گفتن مجدد حاضران مواجه شد.

این روند آنچنان تا پایان مراسم ادامه داشت که در مواقع مشابه برخی صلوات می فرستادند و برخی کف می زدند اما مجری در پایان مراسم وقتی تحت فشار برخی عقلای مراسم قرار گرفت، دو بار تاکید کرد: «هر چند من نشنیدم و هر چند من ندیدم اما آنهایی که هلهله و شادی کردند از ما نیستند.»

گرمای هوا و سیستم نامناسب تهویه هوای سالن موجب گلایه مندی حاضران شده بود تا جایی که وقتی در پایان نشست از ایثارگران و خانواده شهدا تقدیر می کردند لباس اکثر آنان خیس عرق بود.

نکته مهم اینکه استاندار به همراه معاون سیاسی خود ۵ دقیقه بعد از حضور علی یونسی دستیار ارشد رئیس جمهور و ۸۵ دقیقه پس از حضور شرکت کنندگان از درب کنار جایگاه وارد سالن شد.

حسام باقری دبیر گروه جوانان اصلاح طلب و احمدی فولادی مدیر اسبق آموزش و پرورش مازندران در دوران اصلاحات، یک نفر از فرزندان شهید، یک استاد دانشگاه از شرق و یک نفر از غرب استان همچنین شیخ صمد زراعتی به همراه استاندار مازندران، نماینده مردم قائم شهر در مجلس و علی یونسی سخنرانان این همایش بودند.

* دعا برای آزادی سران فتنه۸۸

دعا برای آزادی ۳نفر از سران در حصر فتنه ۸۸، اعتراض به استیضاح وزیر علوم و انتقاد از روند تداوم مدیریت مدیران دولت گذشته در مازندران از نکات مشترک سخنرانی تقریباً بیشتر سخنرانان بود.

فولادی علت اصلی استیضاح را آنچه او تلاش فرجی دانا برای بازگرداندن اساتید و دانشجویان ستاره دار همچنین بازگرداندن نشاط و شادی به دانشگاه می دانست، عنوان کرد.

وی افزود: کرامت ملت و کرامت جوانان ما در ۸ سال دولت قبل شکسته شد و هر گاه انتقادی صورت می گرفت آن را علیه خود تصور می کردند.

نکته مهم اینکه این تنها جایی بود که از کلمه «کرامت» به عنوان شعار این همایش استفاده شد و بقیه سخنرانان حتی همین یک کلمه را هم نگفتند.

حسام باقری در سخنان خود با اشاره به رأی بالای جوانان اصلاح طلب به دولت روحانی نقش آنان را برجسته عنوان کرد.

* درخواست آزادی زندانیان سیاسی

همچنین پدرام امیریان دانشجوی فعال سیاسی خواستار آزادی «سیدضیا نبوی و محسن برزگر» دو نفر از دانشجویان متخلف دانشگاه نوشیروانی بابل شد و مدعی شد به آنان اتهام های نادرست وارد شده است.

* حسینی روی عکس روحانی امضا کرد

صمد زراعتی نیز در ابتدای سخنان خود گفت: «همه به آقای استاندار و آقای علی یونسی خوش آمد می گویند، خوب خوش آمدند، اما این جوانان به شما رای دادند تا شما در این مسند باشید» که این موضوع موجب تشویق حضار شد.

وی در سخنانی گستاخانه از نوعی حمایت تلویحی از استاندار سخن گفت و غیر مستقیم آن را منوط به حرف شنوی فلاح از گروه خود و تغییر آنی مدیران دولت قبل اعلام کرد.

این اصلاح طلب که به عنوان یک رزمنده فرصت سخنرانی یافته بود از ابتدای مراسم مانند میزبان حضور داشت و کلیپی هم ظاهراً از مستند روایت فتح برای تبلیغ وی قرار بود پخش شود که با مشکل فنی مواجه و اکران نشد.

زراعتی، هادی حسینی نماینده قائم شهر را فردی دانست که در زمان انتخابات روی عکس روحانی امضا و برای رای دادن به وی اعلام آمادگی کرده بود.

* مدیرکل ارشاد را با آر پی جی هم نمی توان زد

وی با بیان اینکه ما به تغییر رأی دادیم اما تغییر ایجاد نشد، تاکید کرد: آقای استاندار و آقای روحانی وقتی مخالفان با شما مماشات ندارند چرا شما با آنها مماشات دارید، مدیرکل عوض شد ولی فقط مسئول دفتر خود را عوض کرده است و مدیرکل ارشاد مازندران هم آنچنان قرص و محکم در جای خود ایستاده است که با آر پی جی هم نمی توان وی را زد (این جمله با تشویق حضار مواجه شد.)

این فرد در سخنانی اظهار کرد: ما انحصارطلبی نمی کنیم و آن غلطی که در گذشته شد را تکرار نخواهیم کرد اما اجازه دهید آنهایی که با اتوبوس آمدند با همان اتوبوس خود باز گردند البته برخی سیاسی نیستند و کاری اند یعنی در دولت های گذشته بوده اند که باید باشند.

زراعتی، حسینی را نماینده ای دانست که در مجلس همسویی مناسبی با دولت دارد اما این حرف برای برخی مخالفان حسینی در جلسه خوشایند نبود طوری که این ۳نفر فریاد می زدند: (دورغه دروغه) و اشاره به دروغ بودن همسویی حسینی با سیاست های دولت داشتند.

البته این مساله موجب واکنش برخی مسئولان همایش شد و حتی خواستند آنان را از سالن اخراج کنند که با وساطت برخی دیگر منتفی شد.

این افراد که تعداد آنان ۵نفر و ظاهراً اهل قائمشهر بودند در ادامه نشست همزمان با سخنرانی حسینی سالن را به نشانه اعتراض به وی ترک کردند.

یادآور می شود که همین شیخ صمد که اعا می کرد اهل جبهه و جنگ است، در لابه‌لای حرف هایش دعا برای رفع حصر سران فتنه کرد و به یکی از فتنه گران لقب «سیدمظلوم» داد.

* برچسب بی عقلی و نفاق به یک جریان سیاسی/هم کلامی با شبکه های ضدانقلاب

علی یونسی شروع به سخنرانی کرد، صحبت های وی را در اینجا بخوانید.

* بر همه مسائل اشراف داریم

استاندار مازندران نیز اظهار داشت: امروز افرادی که بیش از هشت سال به خاطر گرایش‌های سیاسی کنار رفته بودند امروز در بخش‌های مختلف مدیریتی حضور دارند.

ربیع فلاح افزود: در عرصه تغییرات نیز بیشتر پست‌های مدیریت اجرایی که امکان تغییر آن بوده است تا امروز تغییر کرده‌اند.

این مسئول اظهار کرد: نهضت کارآفرینی و استفاده از نخبگان و تفکر دانش بنیان را در مدت گذشته برای توسعه استان به کار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به وقوع سیل و برف سنگین در شرق و غرب مازندران در ماه‌های گذشته، افزود: این مشکلات جز با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی رفع نمی‌شد.

استاندار با اشاره به مباحثی که برخی سخنرانان و حاضران در مورد ضرورت تغییر مدیران باقی مانده از دولت قبل مطرح کرده بودند، گفت: همه مواردی که در این همایش به آن اشاره شد در نگاه‌های ما وجود دارد و اشراف کامل به آن داریم.

* دولت هم در استیضاح وزیر علوم مقصر بود

هادی حسینی، نماینده قائم شهر در این مراسم با بیان اینکه نباید در مساله استیضاح فقط مجلس را مقصر دانست، افزود: دولت و دوستان وی دیر دست به کار شدند.

وی گفت: من خودم با معاون پارلمانی وزیر تماس گرفتم که بیایید یک کاری برای حمایت از وزیر انجام دهیم اما مخالفان وزیر ۳ماه زمان داشتند ولی ما تنها ۳روز وقت داشتیم.

این عضو خانه ملت تاکید کرد: کسانی که آن روزها مردم را از شرکت در انتخابات منع می کردند، امروز ادعای سهم خواهی دارند.

وی تاکید کرد: سهم همه گروه ها در دولت مشخص است و هیچ گروهی نیست که بگوید ما سهمی در دولت نداریم.

* اعتراض به تداوم مدیریت مدیران دولت قبل

مهم ترین حاشیه این مراسم اعتراض یکی از روحانیون حاضر در نشست که مازندرانی هم نبود، به ادامه مدیریت مدیران احمدی نژادی خطاب به استاندار مازندران بود که در ادامه سخنان خود از میان جمعیت فریاد زد آقای واحدی که در گذشته از نزدیکان آقای مشایی بود چرا امروز در مسند فرمانداری ساری است؟ مدیرکل ارشاد هم از دولت قبل در این دوره ابقا شده، حتی من در وزارتخانه پیگیر عزل وی بودم که آنها گفتند: هر وقت استاندارتان اجازه داد، ما مدیرکل را عوض می کنیم.

این حرف وی با اعتراض استاندار مواجه شد و به وی گفت: با تمام احترامی که برای روحانیت قائلم ولی دیگر اجازه نمی دهم به شما حرف بزنید، دولت در استان نماینده دارد، این ها همه مدیران دولت تدبیر و امید هستند.

اعتراض به تداوم مدیریت مدیرکل ارشاد مازندران نیز پای ثابت بیشتر سخنرانی ها بود و مراسم در شرایطی با نماز و شام به پایان رسید که هیچ صحبت ارزشمندی یا حداقل قابل توجهی از کرامت انسانی، شعار این همایش به میان نیامد و باز هم یک نوع تخلیه روانی و فشار بر استاندار برای تغییر مدیران احمدی نژادی مهم ترین هدف مراسم اصلاح طلبان یا همان سهم خواهان مازندران بود.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا