عملکرد ریاست جمهوری عامل ایجاد خدشه در تعامل دولت و مجلس است

به گزارش بصیر، حجت الاسلام والمسلمین مفید کیایی نژاد در گفتگو با خبرنگار ما افزود: سال گذشته ریاست جمهور محمد علی نجفی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد اما با مخالفت ۱۳۳ نماینده وی تایید نشد و امروز انتصاب محمد علی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم دهن کجی به نمایندگان مجلس است و نمایندگان به طور کلی نادیده گرفته خواهند شد!

وی ضمن بی تاثیر دانستن این انتخاب از سوی حسن روحانی افزود: اینکه گاها این روند کاری را شاهد هستیم و انتخاب وزیر یعنی کشک!!! یعنی این ادبیات را ادامه خواهیم داد و انتخاب افراد برای وزارت های متبوع توسط ایشان انتخاب می شود و این به نوعی ناهماهنگی با مجلس شورای اسلامی است.

کیایی نژاد تصریح کرد این انتصاب قطعا تعامل بین دولت و مجلس را خدشه دار خواهد کرد و لازم است عنوان شود که فرجی دانا بواسطه اشکالاتی که از سوی مجلس به ایشان وارد شد رای اعتماد کسب نکرده و قاعده بود که شخصی به سمت سرپرست وزارت علوم انتخاب شود که امید را در مجلس و معترضین ایجاد کند و با این انتخاب نه تنها امید ایجاد نشد بلکه موجبات یاس را فراهم کرد.

نماینده شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان اظهار داشت: شاخصه خاص شخصی که وزارت علوم را عهده دار شود حرکت در مسیر ولایت است. وزیر علوم باید دغذغه رهبر را در نظر داشته باشد و رهبر معظم انقلاب فرمودند: در زمان ایشان ( حسن روحانی ) عناصری انتخاب شد که مصلحت نبود و در انتخاب افراد برای پست های متعدد نیروهای متدین نباید کنار گذاشته شوند. با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب باید افرادی به کار گمارده شوند که خواسته های رهبر را جامه عمل بپوشانند.

حجه الاسلام والمسلمین مفید کیایی نژاد در خاتمه درباره معیارهای مد نظر نمایندگان برای انتخاب وزارت علوم گفت: وزیر علوم علاوه بر تعهد، تدین و تقوا باید در مسیر ولایت باشد و برای جبران مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد به نمایندگان قول داده و برنامه ای مناسب ارائه دهد.

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا