بهره برداری؛ سهم دولت یازدهم از پروژه ها/بزرگ نمایی و دروغ پراکنی برخی رسانه های حامی دولت

به گزارش بصیر، اگر مشتری همه روزه دکه های روزنامه فروشی باشید، حتما می بینید، برخی روزنامه های به اصطلاح مستقل دائماً از ویرانی ها، رکود اقتصادی و یا اختلاس و رانت های بزرگ در دولت های نهم و دهم، قلم فرسایی می کنند و در کنار آن رشد اقتصادی، خروج از رکود، پایان تورم، جلوگیری از رانت و اختلاس و در یک کلام ایجاد کشور گل و بلبل در دولت یازدهم را به رخ می کشند.

گویی دولت‌مردان در ۸ سال دولت های نهم و دهم هیچ کار درستی انجام ندادند و کشور به دست تعدادی اداره می شد که هدف‌شان فقط و فقط نابودی اقتصاد، فرهنگ و مهم‌تر از همه نزاع با جامعه جهانی و حمایت از رانت خواری بود!

البته این برای نخستین بار نیست که برخی چنین رویه ای را در پیش گرفتند. در گذشته نیز شاهد چنین بی مهری های هدفمند در جهت تضعیف برخی مدیران خصوصاً مدیران اصولگرا بودیم.

به عنوان مثال زمانی به گونه ای عنوان می کردند که ناخودآگاه انسان فکر می کرد دشمن دور تا دور کشور ما را محاصره کرده و هر لحظه از دروازه های خلیج فارس، اهواز، آذربایجان، دریای خزر، خراسان و یا سیستان و بلوچستان آماده ورود به کشور است و تنها یک قدم کوچک از سوی ایران برای ورود کشور به جنگ کافی است و همزمان هیچ چیزی برای خوردن در کشور یافت نمی شود.

از نظر ایشان چند کشور معدود جامعه جهانی هستند و همه دنیا به یک سکه ۲۵ تومانی هم نمی ارزد.

با آن رفتار و نوشتار و رفتار خود نه تنها دولت وقت را دولتی بی سواد و جدا از بدنه کارشناسان در عرصه های مختلف تصمیم گیری و در عین حال ضعیف می دانستند، بلکه دستگاه های امنیتی و نظامی کشور را نیز ناتوان پنداشته و زیر سوال می بردند. (حال آنکه اقتدار دستگاههای امنیتی کشور همچون وزارت اطلاعات موجب امنیت امروز و تداوم آن است.)

هنوز هم برخی آقایان در همین جراید به قول خودشان مستقل میراث بجا مانده از دولت های نهم و دهم را خرابی، ویرانی، رکود، انزوا از جامعه جهانی و … معرفی می کنند.

برای نیل به این مقصود از هیچ رفتار غیر حرفه ای نیز ابایی ندارند. کار به جایی رسیده بود که رئیس دولت نهم و دهم در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار افشای اسامی نزدیکان خود در لیست های محرمانه بدهکاران وام های کلان بانکی مورد ادعای همین روزنامه ها شدند و اینگونه عنوان کردند که: «در صورت وجود نام نزدیکان ایشان در لیست بدهکاران کلان بانکی، نام آن شخص یا اشخاص در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر شود.»

دلیل این نامه نیز بزرگ نمایی و دروغ پراکنی برخی از همین جراید بود که با نادیده گرفتن کارکردهای دولت های نهم و دهم، سعی در القای دروغ های خود ساخته شان به بدنه جامعه بودند. اما به قسمت شیرین و خوشمزه ماجرا رسیدیم؛ کسانی که اهل تلویزیون خصوصاً اخبار هستند، حتماً خبر افتتاح پروژه ها و طرح های کوچک و بزرگ در تمام نقاط کشور در یکسال اخیر را می شنوند.

طرح ها و پروژه های راه سازی، اتمام و تحویل مسکن مهر، ساخت داروهای مختلف و تولید انبوه آنها، طرح های نیروگاهی، طرح و پروژه های کشاورزی و دامی، اتمام کار ساخت و راه اندازی کارخانه های تولیدی مختلف و نمونه های بسیار زیاد دیگر که در سفرهای استانی دولت یازدهم منجمله سفر اخیر به استان چهارمحال و بختیاری شاهد آنها بودیم و بی تردید هر عقل سلیمی می داند که ظرف مدت یکسال نمی توان همه این ها را شروع به کار و بهره برداری کرد، حال آنکه حداقل هر کدام از پروژه ها و طرح ها محصول حداقل ۴ سال کار و تلاش در دولت های نهم و دهم است و و فقط بهره برداری از آنها به یکسالگی دولت فعلی (دولت یازدهم) رسید.

اگر امروز بازنشستگان کشوری ما از حقوق ماهانه ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان رسیده اند، محصول برنامه ریزی و تلاش در دولت اصولگرای نهم و دهم بود.

ساخت راه های جدید و بهسازی و عریض کردن جاده ها و اتوبان های سراسر کشور، ساخت سالن های ورزشی ویژه آقایان و بانوان در شهرهای کوچک و بزرگ، طرح مسکن مهر که سبب خانه دار شدن طبقه کم درآمد و ضعیف جامعه شد، پیشرفت های بسیار چشمگیر در مسائل هسته ای چه در بخش افزایش سانتریفیوژها و چه در بخش غنی سازی، پیشرفت های ماهواره ای و پرتاب ماهواره به فضا و اعزام موجود زنده، ساخت و خودکفایی درخصوص داروهای کم یابی که انحصار تولید آن تنها دست دو یا سه کشور دنیا و بعضا آمریکا بوده، افزایش اقتدار دفاعی و نظامی کشور و بی شمار کارکردهای بزرگ و قابل ستایش و تقدیری که شاید برخی از آنها مانند اقتدار و عظمت دستگاههای امنیتی و نظامی با چشم قابل دیدن نباشند اما وجود دارند. متاسفانه برخی در تخریب دولت های نهم و دهم تا حدی پیش رفتند که حتی خودشان باورشان شده که هر آنچه در یکسال اخیر به بهره برداری رسید فقط محصول تلاش دولت یازدهم است و دولت اصولگرای نهم و دهم نقشی در آنها نداشتند.

حال آنکه پس از پایان کار دولت قبلی شاید دیگر شاهد حضور دولتی پرکارتر و پرتلاش تر نخواهیم بود که باورش به نیروهای جوان داخلی و تکیه اش بر ظرفیت همین جوان ها باشد.

هر چند که هر دولتی به جای خود در جمهوری اسلامی خدمات ارزشمند و قابل تقدیری داشته و از این پس نیز خواهند داشت اما کارکرد برخی دولت ها مثال زدنی و بسیار ارزشمند است که دولت های نهم و دهم از جمله همین دولت ها هستند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا