اختصاصی/ رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر

شهرداری خواستار پاسخگویی وجه های پرداختی در سال گذشته است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، مهدی آزادی کناری در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان فریدونکنار در جمع خیرین و اعضای انجمن کتابخانه عمومی فریدونکناراظهار داشت: مکان کتابخانه باید ترمیم و تجدید بنا شود و اگر از زمین های موجود کتابخانه یکی از آنها به فروش برسد می توانیم در شرق فریدونکنار یک کتابخانه در حد قابل قبول برای این شهرستان ایجاد نمائیم.

وی خواستار ابلاغ شرح وظایف این انجمن در بین اعضا شد و گفت: شهرداری خواستار پاسخگویی وجه های پرداختی در سال گذشته است تا بتواند بهتر در این امر مشارکت کند.

محمدی معاون شهردار فریدونکنار نیز در این جلسه اظهار داشت: انجمن اختیارات زیادی دارد اما باید مشخص گردد که آورده های آن برای شهرستان چیست و چه استفاده هایی می توانیم داشته باشیم.

مهندس نامدار یکی از اعضای انجمن کتابخانه های فریدونکنار نیز در این جلسه اظهار داشت: مهمترین کار این انجمن ترویج فرهنگ مطالعه است و می توانیم در بحث های فرهنگی و تبلیغاتی بیشتر از امروز  ورود پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: نمای کتابخانه را اگر بتوانیم به صورت کتاب و یا شبیه به آن درآوریم علاوه بر جاذبه توریستی می توانیم رغبت برای حضور در این مکان را بیشتر کنیم.

نامدار با اشاره به اینکه امروز جهان به سمت مطالعه الکترونیکی در حرکت است، گفت: کار کردن در این طرح با توجه به پیشرفت روز افزون امکانات الکترونیکی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

آهنگران یکی دیگر از اعضای این مجمع نیز اظهار داشت: سرانه مطالعه مفید در کشور میانگین ۸۹ دقیقه و در استان ۹۰ دقیقه در سال هست و با ایجاد فضای کتابخانه می توانیم این سرانه را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز، مطالعه نیاز ضروری برای اقشار جامعه است و امیدواریم در این شهرستان نهضت مطالعه مفید را با ساخت فضای کتابخانه افزایش دهیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا