احتمال تشکیل دولت جدیدعراق درهفته آینده

تسنیم: یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون اعلام کرده است که گمان می‌رود در ابتدای هفته آینده تشکیل دولت جدید و برنامه‌های آن اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری المسله،‌ یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون با اشاره به پایان یافتن گفتگو‌ها میان گروه‌های سیاسی مختلف در هفته جاری اعلام کرده است که گمان می‌رود در ابتدای هفته آینده تشکیل دولت جدید و برنامه‌های آن اعلام شود.

“صادق اللبان” نماینده ائتلاف دولت قانون در گفتگو با پایگاه خبری المسله گفت:‌ حیدر العبادی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه متعهد شده است که همه مشکلات سابق را پس از تشکیل دولت توسط قانون اساسی برطرف سازد.

وی ادامه داد، العبادی بر ضرورت معرفی شخصیت‌های توانمند برای در دست گرفتن وزارت‌خانه‌ها از سوی گروه‌های سیاسی مختلف تاکید کرده است.

از سوی دیگر عبدالسلام المالکی عضو ائتلاف دولت قانون گفت: رایزنی های میان گروه های سیاسی با شدت جریان دارد و از مضمون این رایزنی ها می توان درباره تشکیل کابینه ای که خواست عراقی ها را به دنبال داشته باشد ابراز خوش بینی کرد.

وی افزود: هر گروه سیاسی باید سه اسم برای هر پست وزراتی معرفی کند تا حیدر العبادی مامور تشکیل کابینه بهترین را  انتخاب کند و نظریه مرجعیت درباره انتخاب بهترین و لایق ترین برای پست های وزارتی محقق شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا