فوری – اسرائیل به لبنان حمله کرد+ عکس

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، از بامداد امروز (ساعت ۲:۳۰ بامداد به وقت تهران) چندین موشک به سمت جنوب لبنان شلیک شده که هنوز جزئیات آن منتشر نشده است.
نخستین عکسی که خبرگزاری آناتولی از حمله موشکی اسرائیل منتشر کرده است.
 
خبرگزاری دولتی ترکیه، آناتولی نیز در خبری فوری، دقایقی قبل اعلام کرد از بامداد امروز تا لحظه تنظیم خبر، ۴۰ موشک از طرف ارتش اسرائیل به جنوب لبنان شلیک شده است.
 
– این خبر هنوز به صورت رسمی از سوی ارتش دولتی اسرائیل و ارتش دولتی لبنان منتشر نشده و لذا هنوز بسیاری از ابررسانه ها در مورد آن سکوت کرده اند! اما شبکه المنار، ارگان رسمی حزب الله لبنان، در گزارشی ضمن تأیید خبر حمله موشکی اسرائیل اعلام کرد: «طی ساعات اخیر، بیش از ۲۰ موشک از طرف ارتش اسرائیل به منطقه “دمشقیه” در جنوب لبنان شلیک شده است. این شبکه در مورد اصابت موشک به دیگر نقاط، خبری را منتشر نکرده است.»
 
– دقایقی قبل، نخستین منبع رسمی حمله اسرائیل به لبنان را تأیید کرد. شبکه ۱۰ تلویزیون دولتی اسرائیل، در گزارشی کوتاه اعلام کرد: «در پاسخ به موشک پرانی دو روز اخیر گروه های تروریستی در لبنان و ایجاد رعب و وحشت برای شهرک نشینان، ارتش اسرائیل “حملات تنبیهی” علیه گروه های تندرو در نظر گرفته و “در اولین گام”، موشک هایی را از شب گذشته به سمت “دیرمیماس”، “لیطانی” و “الجلیل الاعلی” شلیک کرده است.»
 
– خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک منبه امنیتی لبنانی اعلام کرد اسرائیل با موشک به مناطق “لیطانی” و “وادی جرمق” حمله کرده است.
 
– خبرگزاری ملی لبنان در خبر کوتاهی اعلام کرد نیروهای ارتش لبنان و نیروهای بین المللی حافظ صلح (یونیفل) در مرزهای این کشور به حال آماده باش درآمده اند. همزمان یک مقام ارتشی به پایگاه خبری «العهد» اعلام کرد در روزهای یکشنبه و دوشنیه، هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز آسمان لبنان حرکت پرواز کرده و اقدام به گشتزنی و دیدبانی کرده اند. با این حال، ارتش لبنان تا این لحظه، موضع رسمی اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا