ساماندهی زباله؛ امر فراموش شده در مازندران/وعده های توخالی همه‌‌ی استانداران

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، موضوع ساماندهی زباله های استان مازندران یکی از مواردی است که همه‌ی استانداران مازندران در زمان تصدیگری این پست در استان نسبت به آن تاکید داشتند.

یادمان نرفت زمانی که طاهایی استاندار قبلی، تنها چند روز بعد از معارفه خویش بر ساماندهی زباله استان بسیار تاکید داشت و حتی به نقل از رئیس جمهور قبل نیز مطرح کرده بود که احمدی نژاد به وی مأموریت داد تا زباله مازندران را ساماندهی کند.

تنها اقدام انجام شده توسط طاهایی برای ساماندهی زباله های استان، انتقال دستگاه کمپوست ساری به قائم‌شهر و بلااستفاده بودن این دستگاه و نیز تهیه طرح دستگاه زباله سوز برای ساری و غرب استان بود.

هر وقت هم از مسئولان وقت استان درباره وضعیت زباله سوز سوال می‌شد، جواب آنها کمبود اعتبار و یا اینکه در حال پیگری است، بود.

باز هم به خاطر داریم که ربیع فلاح، استاندار فعلی مازندران نیز در زمان حضورش در استان به ساماندهی زباله های مازندران تاکید بسیار داشت و خیلی اصرار می کرد که طرح‌های مربوط به زباله در استان باید به سرانجام برسد.

از زمان حضور استاندار در استان حدود یک سال می‌گذرد ولی از طرح مناسبی که برای ساماندهی زباله حداقل یک شهر استان هم اجرایی شده باشد، خبری نیست.

اگر از مسئولان شهری درباره ساماندهی زباله پرسیده شود، هر کدام از نمایندگان دولت و شهرداران دل پری از نابسمانی زباله در شهرشان دارند.

خبرهایی از هم قد شدن زباله محمودآباد با دماوند در محمودآباد به گوش می‌رسد و شیرابه‌های زباله به راحتی در سواحل این شهر سرازیر شده است.

از دیگر شهرهای استان مازندران هم خبر مناسبی به گوش نمی‌رسد و بسیاری از مسئولان محلی هر شهر تلاش دارند که زباله را دفن کنند و از دفن مناسب و ساماندهی مناسب آن خبری نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا