دوگانه سیاسی حج امسال

به گزارش بصیر، رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندکاران حج امسال به دو موضوع مهم جهان اسلام اشاره داشتند:

 

۱- اختلاف‌افکنی؛ «امروز جهان اسلام در شرایط خطیری قرار دارد و یکی از مهم‌ترین مسائل آن، تلاش و شگرد قدرت‌های سلطه‌گر برای ایجاد اختلاف و سوءظن میان مسلمانان است.» اختلا‌ف‌افکنی در بین مسلمانان از مهم‌ترین حربه‌های دشمنان علیه اسلام و مسلمانان بوده و است که آن‌ها از ابتدای آشنایی با منطقه مهم و مسلمان‌خیز غرب آسیا برای چپاول و غارت سرمایه مسلمانان، آن را علیه آن‌ها به کارگرفته‌اند.

 

این اختلاف‌افکنی با ماهیتی ثابت، در هر دوره‌ای شکلی داشته‌ که شکل امروزی آن نیز بی‌پرده مشهود و وضعیت به هم‌ریخته منطقه گواه آن است.

 

۲- فلسطین؛ «مسئله فلسطین، مسئله اول دنیای اسلام است.» با وجود مسائل مهم و متعدد امروزه جهان اسلام که در جای‌جای آن مشاهده می‌شود، تأکید بر «مسئله اول بودن فلسطین برای جهان اسلام» جای تأمل دارد و همه مسلمانان باید به اهمیت آن پی ببرند.

 

یکی از دلایل اصلی بر این اعتقاد راسخ در وضعیت حاضر، ثابت و اصل بودن آن و متغیر و فرعی بودن سایر مسائل با همه اهمیت‌شان است. حج فرصت بی‌نظیر برای روشنگری درباره مسائل مشترک مسلمانان و به‌ویژه دو موضوع پیش‌گفته است که رهبری بر آن تأکید داشتند و توجه به آن را خواستار شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا