آغاز دور دوم مذاکرات ژنو ۲

به گزارش بصیر به نقل از فارس، اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با هیئت مذاکره کننده ائتلاف معارضان سوری در ژنو دیدار کرد.

دور دوم مذاکرات ژنو ۲ بین هیئت رسمی دولت سوریه و ائتلاف معارضان با نظارت اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مقر سازمان ملل آغاز شد.

البته ابتدا قرار بر این است تا اخضر ابراهمی به صورت جداگانه با نمایندگان هیئت‌ها دیدار کند.

این کنفرانس در حالی امروز آغاز می‌شود که دور اول آن از ۲۲ ژانویه گذشته کار خود را آغاز کرده بود و بعد از ۹ روز مذاکره سخت و فشرده بدون در برداشتن نتیجه ملموسی به پایان رسید؛ علت آن نیز اختلافات عمیق میان هیئت دولتی سوریه و گروه معارضان سوری بر سر اولویت‌های مهم هر یک از طرفین بود.

در ترکیب تیم مذاکره کننده دو طرف تغییرات مشخصی مشاهده نمی‌شود؛ یعنی اخباری که در مورد پیوستن نمایندگانی از سایر گروه‌های مسلح به ائتلاف معارضان، صحت نداشته است و سایر معارضان سوری نماینده‌ای در ائتلاف معارضان ندارند.

انتظار می‌رود که در این دور از مذاکرات نیز مشکل «جدول کاری» و «اولویت‌های مذاکرات» از مواردی باشد که روند مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهد.

ائتلاف معارضان بار دیگر بر طرح مسئله «هیئت انتقالی» و ولید معلم بر اولویت مبارزه با تروریسم به عنوان مقدمه‌ای برای کار سیاسی تاکید دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا