جنایت مخوف برادرکشی برای رسیدن به زن ۱۷ ساله

بصیر،  زن نوجوان با یکی از بستگان شوهرش همدست شد تا توطئه شوم خانوادگی را عملی کند، او تنها یک‌ماه پس از شروع زندگی مشترک با شوهرش با استفاده از قرص برنج وی را در یكی از روستاهای نوشهر به قتل رساند.

۲۶ آذرماه سال گذشته جوان ۲۴ساله‌ای درحالی‌كه بدحال بود و به‌نظر می‌رسید دچار مسمومیت شده، به بیمارستانی در شهرستان نوشهر انتقال یافت.

معاینات اولیه حاكی از آن بود كه مسمومیت مرد جوان شدید است و این در حالی بود كه همسر او مدعی بود كه شوهرش تعدادی قرص آموكسی‌سیلین و مفنامیک‌اسید مصرف كرده است.

تلاش پزشكان برای نجات مرد جوان فایده‌ای نداشت و در نهایت او روی تخت بیمارستان جان باخت.

از آنجا كه مرگ او مشكوک به‌نظر می‌رسید، ماجرا به پلیس و دادسرای نوشهر گزارش و تحقیقات قضایی- پلیسی برای كشف راز مرگ مرد جوان شروع شد.

* عروس نوجوان

بررسی‌ها نشان می‌داد كه مقتول و همسرش در سال ۸۸به عقد هم درآمده و یک‌ماه قبل مراسم عروسی‌شان را جشن گرفته و زندگی مشتركشان را شروع كرده بودند.

همسر مقتول كه زنی ۱۷ساله بود، گفت: من و همسرم زندگی خوبی داشتیم و شب حادثه او گفت كه حالش خوب نیست و تعدادی قرص آموكسی‌سیلین و مفنامیک‌اسید خورد و بعد از چند ساعت حالش بد شد.

همان موقع با خانواده شوهرم تماس گرفتم و با كمک برادرش او را به بیمارستان بردیم كه این اتفاق رخ داد.

درحالی‌كه همسر و خانواده قربانی اصرار داشتند هر چه زودتر جنازه را تحویل گرفته و به خاک بسپارند اما قاضی نجارصادقی، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب نوشهر دستور داد جسد برای آزمایش‌های سم‌شناسی به پزشكی قانونی منتقل و پس از نمونه‌برداری تحویل خانواده متوفی شود.

ماه‌ها از این ماجرا گذشت تا اینكه حدود یک‌ماه پیش نتیجه آزمایش‌های سم‌شناسی درباره مرگ مرد جوان اعلام شد.

بر اساس گزارش پزشكی قانونی، قربانی به‌خاطر مصرف قرص برنج مسموم‌شده و جانش را از دست داده بود.

طبق این گزارش، قرص برنج در داخل روكش قرص‌های آموكسی‌سیلین و مفنامیک‌اسید جاسازی شده و قربانی پس از خوردن آنها دچار مسمومیت شدید شده بود.

* توطئه خانوادگی

شكی نبود كه مرد جوان به قتل رسیده، اما چه‌كسی دست به جنایت زده بود؟

نخستین مظنون پرونده همسر ۱۷ساله قربانی بود. مأموران به تحقیق از وی پرداختند اما او مدعی بود كه بی‌گناه است.

از سویی، ارتكاب چنین جنایتی از سوی این زن آن‌هم یک‌ماه پس از عروسی به‌نظر عجیب می‌رسید.

با این حال كارآگاهان به بررسی‌های خود ادامه دادند تا اینكه متوجه ارتباط پنهانی همسر مقتول با یكی از بستگان شوهرش شدند.

این اطلاعات به فرضیه اینكه زن نوجوان در جنایت نقش داشته است، قوت می‌بخشید.

كیومرث حمزه‌صورتی، دادستان نوشهر می‌گوید: این زن دستگیر شد و در بازجویی‌های تخصصی لب به اعتراف گشود و به قتل شوهرش با همدستی یكی از بستگان او اعتراف كرد.

وی گفت: پس از عقد با شوهرش به برادر او علاقه‌مند شده و این علاقه تا جایی پیش رفته كه در نهایت آنها تصمیم گرفته بودند با قتل شوهرش، با هم ازدواج كنند.

وی ادامه داد: برادر مقتول كسی بود كه با قرار دادن قرص برنج در روكش قرص‌های آموكسی‌سیلین و مفنامیک‌اسید، این قرص‌ها را به همسر برادرش داده بود تا نقشه جنایت را اجرا كنند.

همسر مقتول نیز به بهانه‌ اینكه قرص‌ها برای زودتر بچه‌دارشدن مفید هستند، آنها را به شوهرش خورانده و باعث مرگ او شده بود.

حمزه‌صورتی گفت: با اعترافات زن نوجوان، همدست او نیز دستگیر شد و به جنایت اعتراف كرد. هر دو متهم مدعی شدند كه می‌خواستند پس از مرگ مقتول، بی‌آنكه كسی متوجه شود جسد او را به خاک بسپارند و وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد با هم ازدواج كنند كه اقدام به موقع دادسرا و ارسال جسد به پزشكی قانونی رازشان را فاش كرد.

در حال حاضر نیز زن نوجوان به اتهام مباشرت و برادرشوهرش به اتهام معاونت در قتل عمدی در بازداشت به‌سرمی‌برند و خانواده مقتول با حضور در دادسرا برای عامل اصلی جنایت درخواست قصاص كرده‌اند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا