اختصاصی/ همزمان با سراسر کشور

زنگ آغاز سال تحصیلی ۹۴-۹۳ در فریدونکنار به صدا درآمد

به گزارش بصیر، امام جمعه فریدونکنار در آئین بازگشایی مدارس فریدونکنار در مدرسه شاهد الغدیر این شهرستان، ضمن تبریک تقارن آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، عنوان داشت: با فرارسیدن سال تحصیلی جدید عطر و بوی علم و دانش در فضای آموزشی و مدارس، مشام اهل تحقیق و دانش دوستان و دانش پژوهان را معطر می کند.

حجت الاسلام سد محمود جلالی با بیان اینکه خداوند بر مومنین منت گذاشته که رسولانی بفرستد تا مسلمانان و بشریت را تزکیه و تربیت اخلاقی دهد،اظهار داشت: قرآن برای همه ما الگو درس است و ما هم باید اینچنین باشیم و بحث تزکیه را فراموش نکنیم.

وی در ادامه اذعان داشت: شما خانواده های شهدا و وابستگان ایثارگران که در اینجا تحصیل می کنید مسئولیت فوق العاده دارید چون منصوب به شهدا و شهید هستید.

امام جمعه فریدونکنار در ادامه با اشاره به اینکه یکی از خواسته های شهدا استقرار اسلام ناب محمدی در کشور بود با توصیه به دانش آموزان این مدرسه، گفت: هیچ حجابی بهتر از چادر نیست، هر خواهری که حجابش بهتر باشد نزد خداوند محبوبتر است و در جامعه نیز نزد دیگران محبوب تر خواهید بود.

جلالی با تاکید بر اینکه وقت شناس باشید و نظم را رعایت کنید، اذعان داشت: امروز فصل کار و تحصیل شماست، وقت خود را در ایام جوانی از دست ندهید و در پی درس و تحصیل باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش فریدونکنار نیز در این آئین، اظهار داشت: امنیت و آرامش تمام خاطرات خوش امروز را مدیون رشادت رزمندگان و جانبازان و شهدایمان هستیم که خود و وجودشان را فدای انقلاب کرده اند.

محمد حسین زاده لداری با اشاره به اینکه آینده این انقلاب به دستان شما رقم می خورد، عنوان داشت: فرهنگ دفاع مقدس ترین فرهنگی بود که با ایثار خون شهدا نوشته شد و باید با احترام و عزت ویژه و در چارچوب منویات رهبری و بهره گیری از امکانات موجود از آن یاد شود.

وی تصریح کرد: دغدغه ما در این شهرستان این است که فضای آموزشی در فریدونکنار افزایش یابد و بعضی از این فضاها را نیز ترمیم و تجهیز کنیم.

فرماندار فریدونکنار همچنین با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های امام جمعه فریدونکنار بحث آموزش و فرهنگی است، اذعان داشت: همه ما باید در چارچوب منویات ولایت حرکت کنیم و امیدوارم روزی سکان فرهنگی سیاسی کشور در دستان شما دانش آموزان عزیز باشد.

عظیم اسماعیل زاده مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار نیز در ابتدای این آئین اظهار داشت: باید ببینیم خروجی ما در آموزش و پرورش در چه حدی است، چه میزان در بحث های تربیتی، هنری، آموزشی و پرورشی موفق خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود از تشکیل کانون نخبگان فریدونکنار مرکب از فرهنگیان و اساتید دانشگاه خبر داد و گفت: ساحت های شش گانه سند تحول بنیادی باید سرلوحه کارمان قرار گیرد و نظم را نیز در انجام امورمان فراموش نکنیم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا