برنامه ریزی نادرست دانشگاه ها و ناامنی برای دانشجویان دختر

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار بلاغ ، با آغاز فصل پاییز، بار دیگر درب مدارس و دانشگاه ها به روی دانش آموزان و دانشجویان باز و بهار تعلیم و تربیت آغاز شد.

خیابان ها، پیاده روها و جنب و جوش دانش آموزان و دانشجویان  از صبح هر روز برای رفتن به محل تحصیل گویای پویایی و زنده شدن دوباره شهر به واسطه این امر است.

طبیعتاً برنامه ریزی برای هر چه بهتر شدن سطح خدمات دهی به این قشر در شهرستان همانند سال های گذشته صورت گرفته است و تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی مرتبط بر این امر واقف هستند که برای خدمات مطلوبی همچون حمل و نقل عمومی، امنیت جاده ها، برنامه های تحصیلی و … برنامه ریزی خوبی داشته باشند.

همیشه برنامه ریزی ها و روند اجرای این برنامه ها در این امر بیشتر معطوف قشر دانش آموزان بوده و کمتر به برنامه ریزی ها و خدمات دهی دانشجویان رسیدگی شده است.

در حال حاضر رامسر با دارا بودن دانشگاه های دولتی، آزاد، غیردولتی و غیرانتفاعی فضای پویا و مطلوبی در این زمینه را داراست و وجود دانشجویان مهاجر و حتی بومی باعث جریان های علمی و پژوهشی خوبی در شهرستان شد.

اما گذشته از همه این مسائل مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که بایستی با مدیریت مسئولان دانشگاه ها و حتی مسئولان شهرستانی حل شود.

یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در برخی از دانشگاه های رامسر وجود دارد، موضوع برنامه ریزی نادرست در انتخاب ساعات درس های دانشجویان است که در بعضی اوقات به ساعات تاریکی شب برخورد می کند و اعتراض دانشجویان و به ویژه دانشجویان دختر این دانشگاه ها را با خود همراه دارد.

دانشجویان دختری که از شهرستان های همجوار و حتی از روستاهای حومه شهرستان برای تحصیل به شهر و این دانشگاه ها می آیند بایستی به واسطه برنامه ریزی نامناسب دانشگاه ها تا ساعاتی از شب را در سر کلاس حضور داشته باشند و این امر موجب نگرانی خانواده های آنان برای بازگشتن به خانه شان است.

این مشکل زمانی خود را نشان می دهد که اکثر تاکسی رانان و حمل و نقل عمومی در شهر ساعات اولیه غروب کار خود را تعطیل می کنند و دانشجویان بایستی از ماشین های شخصی و غیر قابل اعتماد استفاده کنند.

دانشگاه ها هم برنامه ریزی کلاس های خود را در فصل تابستان انجام می دهند و غافل از اینکه ساعات برنامه ریزی شده که گاهاً به ساعات ۱۹ و ۲۰ هم می رسد، در فصل های سرد پاییز و زمستان به تاریکی شب برخورد می کند و موجب مشکلات زیادی برای دانشجویان خواهد شد.

بهانه استادان و نداشتن وقت آزاد برای تدریس نیز یکی دیگر از موانعی است که موجب این برنامه ریزی نادرست می شود.

حال بایستی فکری در مورد این مشکل شود و با فعال کردن حمل و نقل عمومی و قابل اعتماد برای شهرهای دیگر و حتی خیابان های فرعی شهر بر رفع این مشکل برآییم و یا برنامه ریزی درستی برای ساعات برگزاری کلاس های دانشجویان داشته باشیم تا چنین مشکلاتی باعث ناامنی و حتی حوادث جبران ناپذیر در شهرستان نشود.

به هر حال اگر بحث امنیت و حفظ ناموس برای مسئولان دانشگاه ها و مسئولان شهرستان اهمیت دارد، مجدانه تقاضامندیم این مشکل هر چه سریع‌تر رفع شود تا دانشجویان و دختران دانشجو با آسودگی خاطر بیشتری به منازل خود برگردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا