ترویج خشونت با چه توجیهی؟!

حرکت غیرانسانی سگ جنگی در مازندران/لزوم برخورد مسئولان قضایی و انتظامی

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، فرهنگ هر ملتی، معرف شخصیت و طرز تفکر و گویای سبک زندگی آن ملت است، ملل مسلمان به تأسی از اسلام، دارای روحیه‌ی مهربان و احسان به دیگران و رعایت حقوق سایرین و احترام به حتی حیوانات است و یکی از دلایل گسترش تنفر و انزجار از رفتار جلادان و ظالمانی همچون داعش به این غریزه و احساس ذاتی انسان ها بر می گردد که دوست دارند مهربانی ها را و تنفر می ورزند از خشونت های حیوانی.

مدتی است در بعضی از نقاط کشور صحنه هایی راه اندازی می شود که با عناوینی همچون: خروس جنگی، سگ جنگی و …، افراد زیادی به تماشای خشونت های خون بار فراخوانده می شوند که با ناکار شدن چند حیوان سعی می شود دقایقی تفریحی برای مردم به غلط فرهنگ سازی شود.

این عمل به دفعات با پخش صحنه های ماتادورها در اسپانیا و ستیز صحنه‌ای‌شان با گاوها و یا خروس جنگی افغان ها مورد انتقاد و عموم مردم خوب کشورمان قرار گرفت و جا دارد از گسترش آن به صورت جدی جلوگیری شود.

در فولکلور و فرهنگ بومی استان های مختلف ایران اسلامی ورزش ها و سرگرمی های مفرح متنوعی وجود دارد که هیچ نیازی و نقض اصول انسانی و زیر پا نهادن حیوانات بی گناه نباشد.

حال مسئولان هر استان و شهرستان کشورمان بر اساس رسالت و مسئولیت دینی و انسانی خود باید با ترویج بسته های بومی و موجه سرگرمی های سازنده تدابیر عملی برای ممانعت از میدان داری آنانی که مروج روش های غلط و غیر انسانی هستند، اتخاذ کنند.

بدون شک ورود فیلم دعوا دادن حیوانات به فضاهای مجازی و ریزش اعتبار و شخصیت ملت غیور و مسئولیت پذیر ایران اسلامی را در پی دارد و سکوت در قبال آن جفا به فرهیختگی و تعهدمندی ملی ایرانیان مبادی آداب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا