حامی مالی مسابقه کاریکاتور «ناجی العلی» جایزه هنرمند مازندرانی را نداد

به گزارش بصیر به نقل از  بلاغ، جشنواره کاریکاتور «ناجی العلی» از سوی سایت «عرب کارتون» در کشور اردن برگزار می شود که موضوع آن مقاومت فلسطین است.

جایزه بزرگ این جشنواره مبلغ ۵ هزار دلار است که با نظر هیات داوران این جشنواره به اثری از هنرمند ایرانی «بهمن جلالی نوکنده» اهل ساری، اختصاص یافته است اما متأسفانه در مراسم اهدای جوایز این جشنواره، اختلال ایجاد شده و حامی مالی این جشنواره از پرداخت این جایزه به هنرمندی غیر عرب سر باز زد.

هیئت داوران این جشنواره همچنان بر انتخاب خود پافشاری می کنند و سایت «عرب کارتون» نیز کمپینی را راه اندازی کرده است تا مبلغ ۵ هزار دلاری این جشنواره فراهم کرده و به برگزیدگان اهدا کنند.

بنا بر آن چه سایت «عرب کارتون» درباره این اتفاق منتشر کرده، اسعد عبدالرحمان ریاست این جشنواره اعلام کرده است که جوایز این مسابقه کاریکاتور حذف شده است به این دلیل که حامی مالی آن پرداخت این جایزه را به یک هنرمند غیر عرب نپذیرفته است.

این در حالی است که در فراخوان این مسابقه اعلام شده بود که شرکت در آن برای همه هنرمندان دوستدار فلسطین در سراسر جهان آزاد است.

بلاغ: کاریکاتور بهمن جلالی نوکنده

هیئت داوران این مسابقه متشکل از امجد رسمی، ناصر الجعفری و نضال هاشم هستند که همچنان بر انتخاب خود و اهدای این جایزه به کاریکاتوریست ایرانی تأکید دارند.

در این دوره از مسابقه کاریکاتور «ناجی العلی» ۱۱۱ کاریکاتوریست از ۲۲ کشور جهان با ۳۹۴ اثر شرکت داشتند که جایزه بزرگ این مسابقه به هنرمندی ایرانی بهمن جلالی نوکنده تعلق گرفت اما حامی مالی این مسابقه از پرداخت این جایزه به هنرمندی غیر عرب سر باز زده است و از هیئت داوران خواسته تا با بررسی مجدد آثار این دوره، هنرمند دیگری را از میان اعراب انتخاب کنند.

نضال هاشم یکی از داوران این مسابقه است که معتقد است انجام چنین کاری غیر ممکن است چرا که اگر قرار بود این اتفاق عملی شود، باید شرایط این مسابقه را برای سال های آینده تغییر دهند و اعلام کنند که فقط عرب ها مجاز به شرکت در این مسابقه هستند.

مراسم اهدای جوایز این مسابقه و نتایج این دوره از جشنواره کاریکاتور«ناجی العلی» از سوی برگزارکنندگان و حامیان مالی آن لغو شده و جوایز این دوره نیز به برگزیدگان غیر عرب اهدا نخواهد شد اما سایت «عرب کارتون» که ارسال آثار از طریق این سایت انجام شده است در بیانیه ای از همه شرکت کنندگان در این مسابقه عذرخواهی کرده است و با تشکیل کمپینی از علاقه مندان خواسته است تا با حمایت مالی خود، اهدای این جوایز را به برگزیدگان غیر عرب ممکن سازند.

هیئت داوران این مسابقه نیز لغو اهدای جوایز به برگزیدگان این جشنواره را محکوم کرده واعلام کردند که این فهم نادرست از فرهنگ است چرا که این مسابقه به نام کسی است که خودش فلسطینی بود و همیشه با سیطره سرمایه داری بر فرهنگ ومقاومت فلسطین می جنگید.

این مسابقه ۲۰ سپتامبر در اردن برگزار شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا