اختصاصی/ مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار مطرح کرد

مشارکت خانواده در امور تربیتی ضروری است/ تربیت اخلاقی و اعتقادی دستور کار مدارس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، سید عظیم اسماعیل زاده در جمع اولیا و مربیان دبیرستان نمونه دولتی خوارزمی، آموزش را به مانند مثلثی دانست که سه ضلع آن را خانواده،مدرسه و دانش آموز تشکیل می دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار اظهار داشت : اگر بتوانیم تعامل سه گانه ای بین این سه ضلع مثلث ایجاد کنیم، تعلیم و تربیت به درستی شکل می گیرد.

اسماعیل زاده افزود: وظیفه اولیا تنها تهیه خوراک،پوشاک ، مسکن و تأمین سلامت جسمی  فرزندان نیست، بلکه مسئله اصلی تربیت صحیح است که باید به آن توجه بیشتری بشود.

وی در این رابطه ادامه داد: در راستای تربیت صحیح فرزندان،توجه به ساحت اول سند تحول بنیادین که همان ساحت تربیت اخلاقی واعتقادی می باشد، در دستور کار تمامی مدارس قرار گرفته است.

وی همچنین یکی از راه های تربیت بهتر فرزندان را توجه بیشتر به امر مشاوره دانسته و گفت: هرچند که بهترین مشاور برای فرزندان پدر و مادر هستند، اما برای حل مشکلات و رقم زدن آینده ای روشن تر برای نسل جوان می توان روی کمک های مشاورین مدارس حساب ویژه ای باز کرد.

اسماعیل زاده در ادامه، توسعه مشارکت ها را به عنوان یکی از سیاست های پنج گانه مقام عالی وزارت آموزش و پرورش نام برده و خواستار مشارکت همه جانبه اولیا در تمام زمینه ها شد.

وی در همین رابطه افزود: هر چقدر از توان مالی،علمی،تخصصی و فکری برای فرزندان خود هزینه کنیم، ضرر نکرده ایم.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان فریدونکنار با بیان کارکرد های انجمن اولیا و مربیان، تأکید کرد: افرادی را به عنوان اعضای انجمن اولیا و مربیان انتخاب کنید که هم نسبت به نظام تعلیم و تربیت دلسوز بوده و هم فرصت کافی برای حضور بیشتر در مدرسه را داشته باشند.

اسماعیل زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم بتوانیم در سایه تعامل مفید بین مدرسه و خانواده،آینده بهتر و روشن تری را برای دانش آموزان،مدارس و شهرمان رقم بزنیم.

در پایان از اعضای انجمن اولیا و مربیان سال گذشته این آموزشگاه و دانش آموزان برتر سال گذشته با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر به عمل آمد و سپس انتخابات انجمن اولیا برگزار شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا