انقراض فوتبال ایران مثل نسل دایناسورها

بصیر، محمود فکری درباره شرایط تیمش در ارمنستان گفت: تمرین‌های خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و فردا هم با تیم شیراک یک بازی دوستانه داریم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از شیراک شناخت دارد اظهار کرد: شناخت خاصی از این تیم نداریم. فقط می‌دانیم که تیم قبلی مگویان بوده است. هدف ما از حضور در ارمنستان جدا از بحث ویزا برای آمریکا، استراحت، تغذیه و تمرین تحت کنترل بازیکنان بود. اگر مشکل خاصی ایجاد نشود، دوشنبه به ایران برمی‌گردم.

مربی استقلال در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به تعویق دیدار تیمش برابر پدیده چیست بیان کرد: به هر حال به دلیل فاصله کم بازی جام حذفی ما با لیگ برتر طبیعی بود که این اتفاق بیفتد. از سویی دیگر تا جایی که من می‌دانم بیست و سوم ملی‌پوشان به ایران برمی‌گردند. متاسفانه وضعیت جالبی نداریم و باید خودمان را با برنامه‌های کی‌روش وفق دهیم. در این چند ساله به برنامه‌های زورکی عادت کرده‌ایم و باید ببینیم ملی‌پوشان‌مان اصلا توانایی بازی برای ما در اولین دیدار جام حذفی را دارند یا نه. حتی معلوم نیست بازیکنان‌مان وقتی برمی‌گردند سالم باشند. آن‌ها وقتی برگردند نیاز به ریکاروی دارند.

وی افزود: همین برنامه‌ریزی‌های غیر منطقی باعث خستگی و آسیب بازیکنان می‌شود. اعتراض هم که بکنیم دوستان ناراحت می‌شوند. همین برنامه‌ریزی‌های غلط باعث افت فوتبال‌مان شده است و نتیجه این شده که تیم امید ما به تشتک سازی و آجرپزی هم می‌بازیم. چیزی هم بگوییم جریمه می‌شویم. این در حالی است که ما نسبت به فوتبال در این مملکت مسئولیم. الان ۱۰-۱۵ سال است که فوتبال‌مان رو به عقب می‌رود. من فکر می‌کنم ۱۰-۱۵ سال دیگر فوتبال ایران را باید از پشت ویترین دید.مثل نسل دایناسورها که منقرض شد فوتبال ما هم اینقدر افت می‌کند که تنها خاطره‌ای از آن باقی می‌ماند.

فکری در پایان و در پاسخ به این سوال که با این توضیحات آیا استقلال جام حذفی را جدی می‌گیرد، گفت: سیاست باشگاه و آقای قلعه‌نویی حضور قدرتمند در جام حذفی بود اما خودتان را در این وضعیت ببینید که بسیاری از بازیکنان اصلی حضور ندارند. از طرف دیگر حریف ما هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست. اگر با تیم دوم به این دیدار برویم معلوم نیست برنده باشیم. با این حال همه تلاشمان را می‌کنیم که در این رقابت‌ها قدرتمند و موفق باشیم. هرچند که کار سختی پیش روی ماست.

 
 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا