حفظ احمدی نژاد یعنی حفظ و تجمیع آرای اصولگرایان!

بصیر، روزنامه اصلاح طلب اعتماد در سرمقاله خود مدعی شد وحدت اصولگرایان بدون حضور هواداران محمود احمدی نژاد موجب ریزش آرای آنان می شود! اعتماد البته به دلیل این تحلیل خود اشاره نکرده است!

این روزنامه نوشت: هر‌گونه وحدتی میان اصولگرایان موجب دو‌قطبی شدن فضا میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خواهد شد و از آنجا كه بخش جوان آنان یعنی طرفداران دولت قبل از این وحدت اخراج شده‌اند، امكان چندانی برای جذب افكار و آرای عمومی به خود را ندارند. در نتیجه دو قطبی شدن موجب ریزش آرای آنان می‌شود.

به همین دلیل بسیاری از نامزدهای اصولگرا ترجیح خواهند داد كه از چنین وحدتی تبری جویند و به صورت مستقل وارد انتخابات شوند كه طبعاً این شكاف موجب كاهش آرای هر دوی آنان شده و به نفع نامزدهای اصلاح‌طلب خواهد بود.

مهم‌ترین مشكل اصولگرایان برای وحدت در انتخابات مجلس، چگونگی موضع‌گیری آنان در برابر دولت احمدی‌نژاد است.

بخش مهمی از اصولگرایان علت شكست خود را انتساب به این دولت و سكوت در برابر رفتارهای آنان می‌دانند ولی جناح افراطی اصولگرایان هنوز هم خواب دولت احمدی‌نژاد را می‌بیند و حاضر نیست علیه آنان نقدی جدی به عمل آورد.

حداكثر انتقاد این گروه به شخص احمدی‌نژاد و مشایی است در حالی كه خط مشی سیاسی او را كماكان قبول دارند.

در شرایطی كه اصولگرایان منصف می‌دانند كه میان خط مشی احمدی‌نژاد و شخصیت او نمی‌توان تفاوتی جدی قائل شد و اعتراض اصلی آنان به شیوه و سیاست‌های او است.

این نكته‌یی است كه اصلاح‌طلبان حتما بر آن تاكید خواهند كرد و خواهان موضع‌گیری اصولگرایان درباره دولت و عملكرد احمدی‌نژاد خواهند شد و می‌تواند منشا اختلاف جدید میان اصولگرایان شود.

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا