بیش‌از یکهزار پرواز در روز برفراز آسمان‌ایران

ابراهیم شوشتری گفت: رکورد بی سابقه در تاریخ هوانوردی کشور در روز ۲۰ مهرماه جاری ثبت شد و تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشورمان برای نخستین بار به یک هزار و ۱۵ پرواز رسید .

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به افزایش پروازهای عبوری، اظهار داشت: شرکت های هوایی برای عبور از فضای امن ایران به دنبال حوادث عراق و اوکراین، اقدام به احداث پنج راه هوایی جدید کردند و در زمان حاضر با اصلاح مسیرهای ورودی و خروجی به امارات و بحرین تعداد راه های هوایی کشور به ۹۶ مسیر رسیده است.

وی افزود: مجموع پروازهای انجام شده طی ۶ ماهه اول سال جاری ۲۴۰ هزار و ۶۹۹ پرواز بود و اضافه کرد : این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸٫۱ درصد افزایش یافت .

شوشتری با بیان اینکه پروازهای عبوری در نیمه نخست امسال ۳۲٫۱ درصد رشد در مقایسه با زمان مشابه در سال ۹۲ داشته گفت : طی مدت یاد شده ۱۰۹ هزار و ۲۰۶ پرواز عبوری ثبت شد، در حالی که این رقم در ۶ ماه نخست سال ۹۲، حدود ۸۲ هزار پرواز بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، معاون عملیات هوانوردی میزان افزایش پروازهای داخلی و بین المللی را به ترتیب ۳٫۵ و ۲۱٫۷ درصد اعلام کرد و گفت: براین اساس در ۶ ماهه نخست امسال ۸۵ هزار و ۸۶۱ پروازداخلی و ۴۰ هزار و ۶۷۲ پرواز بین المللی ثبت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا