اظهارات کری درباره روند مذاکرات هسته ای

آفتاب: وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود گفت که با همتای روس خود درباره ایران نیز گفتگو کرده است.

جان کری در کنفرانس خبری پس از دیدار با “سرگی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه گفت که آمریکا و اروپا عمیقا به حق حاکمیت اوکراین متعهد هستند.

جان کری افزود: گفت‌وگوهای امروز با لاوروف درباره ابولا، افغانستان، ایران، کره شمالی، خاورمیانه، روند صلح بوده و همچنین به سوریه، یمن، تونس و داعش نیز اشاره شده است.

وی تاکید کرد که هیچ کشور متمدنی نمی تواند از مسئولیت ایستادگی در برابر داعش و پیوستن به ائتلاف شانه خالی کند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که با لاوروف درباره به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مقابله با داعش صحبت کردیم و روس‌ها نیز پیشتر به این کمپین کمک کرده‌اند.

کری افزود: هدف امروز ما این بود که توانایی خود را برای همکاری با روسیه در جایی که می‌توانیم و در راستای منافع دو کشور است، تعمیق کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما همچنین توافق کردیم که در مواردی که با یکدیگر اختلاف داریم باید اقدامی انجام شود.

جان کری در ادامه این کنفرانس خبری گفت: بیش از ۵۰۰ جنگجوی روسی الاصل همراه داعش در حال جنگ هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره تیراندازی امروز در عربستان سعودی که به کشته شدن یک آمریکایی منتهی شد، گفت: گزارشی در این باره به من ارائه شد اما ما هنوز اطلاعات زیادی در این باره نداریم و در تماس تنگاتنگ با دولت سعودی هستیم.

جان کری گفت: لاوروف اعلام کرد که آنها در روند اجرای توافق مینسک هستند. آمریکا معتقد است که این در صورتی قابل قبول است که به طور کامل اجرا شود.

جان کری گفت: لاوروف اعلام کرد که آنها در روند اجرای توافق مینسک هستند. آمریکا معتقد است که این در صورتی قابل قبول است که به طور کامل اجرا شود.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: من اعتقاد ندارم که توافق غیر قابل دسترسی است اما برخی موضوعات سختی داریم که باید حل شود. من اجازه می‌دهم که روند مذاکرات خود همه چیز را روشن کند.

جان کری گفت: هیچ اختلافی در ترکیه درباره نقش آن در جنگ علیه داعش وجود ندارد و اطمینان دارم که ترکیه نقش خود را تعیین خواهد کرد.

کری تاکید کرد: ایران مهمترین موضوع در مذاکرات با سرگئی لاوروف بوده است.

به گزارش تسنیم، وی گفت: فکر نمی ‌کنم که گمانه زنی‌ها درباره تمدید مذاکرات با ایران مفید باشد. ما باید ادامه دهیم تا مذاکرات جدی داشته باشیم و ببینم که در کجا قرار داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا