شیرین تر از عسل برای نمایندگان مجلس!

بصیر، قانون اساسی کشورمان برای نمایندگان مجلس دو وظیفه را در نظر گرفته که شامل قانونگذاری و نظارت است.

در بخش قانونگذاری ۷ محور و در بخش نظارت ۱۸ محور، آنچنان انرژی را از نمایندگان به خود اختصاص می دهد که اگر نمایندگان به صورت تمام وقت و شبانه روزی به آنها بپردازند، شاید اگر باز هم نتوانند آنچنان که ضرورت‌ها ایجاب می کند به نیازهای مورد انتظار جامعه پاسخگو باشند.

توقع هایی که موکلان یکایک از نمایندگان خود در جهت رفع مشکلات شخصی دارند و هیچ در راستای وظایف نماینده نیست، جای خود دارد که بخشی از وقت نماینده را می گیرد و تا کنون در جهت آگاهی دادن به مردم نسبت به وظایف اصلی نمایندگان و تعدیل و تخفیف این انتظارها کار چندانی صورت نپذیرفته است.

ضمن آنکه عدم مقابله نمایدگان با این رویه و تصور اشتباه و سعی نکردن در جهت اصلاح آن، خود موجب تثبیت و فرهنگ سازی غلط و ناصحیح توقع های خارج از حدود قانونی می شود.

اما نکته مورد توجه، سفرهای پرشمار برخی از نمایندگان محترم به خارج از کشور و همراهی آنان با تیم های ورزشی است که اگر از حد تعادل خود بگذرد، موجب اختلال در وظایف حتمی نمایندگان و اتلاف وقت شان در سرکشی به حوزه انتخابیه شان می شود.

نمایندگان دلسوز و سخت کوش مردم شریف مازندران با توجه به انبوهی وظایف در راستای شکوفاسازی استعدادها و ظرفیت های بی پایان این استان بی نظیر، بیش از نمایندگان سایر استان ها درگیر کمبود وقت و توجه به حاشیه های وظایف اصلی خود هستند و اگر بتوانند ظرف چهارسال مسئولیت خود تنها متن اصلی ماموریت که قانونگذاری و نظارت است، بپردازند، هیچ انتقادی متوجه آنها نخواهد شد که مثلاً چرا ظرف یک ماه به سه سفر خارجی با تیم های ورزشی در لهستان، اینچئون کره و همچنین سفری دیگر به وین حضور بهم رساندی.

امید آنکه نمایندگان محترم مازندرانی به این موضوع مهم توجه بیشتری معطوف بدارند، چرا که هیچ شیرینی نمی تواند کام جویای خدمت نمایندگان عزیز در خدمت هر چه بیشتر و بهتر به مردم هم در سنگر راهبردی مجلس را شیرین کند؛ مجلسی که به فرموده امام راحل، باید عصاره همه فضیلت های ملت باشد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا