اختصاصی/ فرماندار فریدونکنار مطرح کرد

ایجاد فضایی امن در فریدونکنار با مشارکت مردم/ لزوم ورود با قدرت رسانه در اطلاع رسانی

بصیر، محمد حسین زاده لداری در جلسه شورای مواد مخدر در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونکنار، اظهار داشت: یک میلیون و ۳۵۰ هزار معتاد در کشور وجود دارد که به همراه خانواده هایشان ۵ تا ۶ میلیون نفر در ایران گرفتار اند.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد از معتادین متاهل اند، عنوان داشت: این درصد با داشتن ۲ فرزند به طور میانگین جمعیت زیادی از کشور در خطر اند و همچنین آمار اعتیاد زنان ۹٫۳ درصد است که افزایش می باید.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: زن کانون و ستون خانواده است و اگر آلوده شود گرفتاری های زیادی را ایجاد می کند، اگر همه احساس مسئولیت کنیم و خانواده را از خطر اعتیاد حفظ نمائیم در آینده نزدیک گرایش به اعتیاد ریشه کن خواهد شد.

حسین زاده با اشاره به اینکه باید فرهنگی ایجاد کنیم که معتاد را به عنوان بیمار نگاه کنیم، اذعان داشت: باید مسیر تداوم پاک بودن را برای این بیماران ایجاد کنیم، متاسفانه در کشور ما فقط ۲۰ درصد از معتادین فقط بعد از ترک پاک می مانند.

وی با تاکید به حضور و مشارکت مردم در راه مبارزه با این معضل اجتماعی، عنوان داشت: در امر مبارزه با مواد مخدر فقط چند دستگاه نمی توانند مبارزه کنند، باید این فرهنگ ایجاد شود تا همه در این مبارزه حضور داشته باشند.

فرماندار فریدونکنار در ادامه حضور صدا و سیما و رسانه در جهت اطلاع رسانی این امر را بسیار مهم و موثر دانست و خاطرنشان کرد: باید از فرصت های دانشگاه و مدارس نهایت استفاده صورت پذیرد و در نمازجمعه و جماعات نیز می توانیم در جهت مبارزه با این پدیده شوم بهره برداری کنیم.

حسین زاده با بیان اینکه سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد است، گفت: کسانی که سیگار می کشند دور از انتظار نیست که روزی به مواد مخدر روی آورد، باید از شعار دادن فاصله بگیریم و با عمل و کردار خود تلاش نمائیم تا این پدیده شوم را از صحنه روزگار محو نمائیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ نفر در فریدونکنار معتاد داریم، تصریح کرد: جمع آوری معتادین و خرده فروشان در دستور و اولویت های اصلی کار نیروی انتظامی قرار گرفته است.

فرماندار فریدونکنار عنوان داشت: یک رابطه مستقیم بین معتاد، سرقت و قتل وجود دارد، خوشبختانه آمار سرقت در شهرستان به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرد و مهمترین علت آن جمع آوری خرده فروشان و معتادین بوده است.

حسین زاده با اشاره به اینکه تکمیل بانک اطلاعاتی از سوی اعضای شورای مواد مخدر ظرف یک هفته در دستور کار قرار گرفت، یادآور شد: باید با شناسایی مناطق آلوده در این شهرستان نسبت به مقابله با آن برنامه ریزی شود.

فرماندار فیدونکنار خاطر نشان کرد: زمانی می توانیم فضایی امن در شهرستان ایجاد نمائیم که مردم نیز با این کمیته همکاری داشته باشند، اگر این همکاری ایجاد شود در کوتاهترین زمان می توانیم با این پدیده شوم برخورد نمائیم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا