مرحله جدید آموزش مداحان و شاعران آیینی مازندران آغاز شد

‘علیرضا زرقانی’ روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا بیان کرد:در آستانه فرا رسیدن ایام محرم و صفر و همچنین برگزاری سوگواری سرور و سالار شهیدان در مساجد، تکایا و حسینیه ها ، مرحله جدید آموزش مداحان و شاعران آیینی برگزار می شود.

وی اجرای این طرح را در هفت منطقه مازندران و ۲۲ شهر استان برشمرد و گفت: مناطق هفت گانه شامل بابلسر، محمود آباد، سوادکوه، رامسر، گلوگاه، کیاسرمی باشد که شهرهای همجوار این مناطق نیز به این شهرها آمده و دوره آموزشی را طی خواهند کرد.

وی بااشاره به اینکه ۷۰۰ نفر از مداحان و شاعران درمرحله قبل در این دوره آموزشی شرکت کردند؛ بیان داشت: برنامه های آموزشی در مرحله گذشته در هفت منطقه و ۲۰ شهر از جمله ساری، بابل، آمل، چالوس، قائمشهر، تنکابن و بهشهر بوده است.

وی اظهارداشت: مداحان و شاعران آیینی با هدف تعیین ضوابط و چهارچوب های مداحی ، تغذیه فکری و برنامه های آموزشی جهت پرورش نیروهای مستعد، آسیب شناسی و آسیب زدایی مداحی و نیز نظارت برعملکرد تخصصی مداحان و شاعران شناسایی می شوند.

وی افزود: در این دوره از کلاس هاش آموزشی موضوعاتی از قبیل تشریح علمی واقعه عاشورا با مستندات معتبر ، مقتل شناسی، مبانی مداحی، اخلاق مداحی و تاریخ اسلام و شیعه شناسی با حضور اساتید برجسته آموزش داده خواهد شد.

رییس اداره امور فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مرحله جدید آموزش مداحان و شاعران آیینی تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.ک/۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا