وزیر کشور: ۱۲ استان کشور از نظر اقتصادی خودکفا می شوند

به گزارش ایرنا، عبدالرحمان رحمانی فضلی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری مشگین شهر افزود: براساس مطالعات اولیه، این استان ها قابلیت اداره امور اقتصادی خود را دارند و در صورت حمایت دولت و مجلس و برخورداری از امتیازات خاص می توانند به طور کامل خودکفا شوند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اهتمام جدی برای محرومیت زدایی مناطق محروم دارد، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر، طرح خودکفایی و اداره استان های مختلف کشور با توجه به درآمدها و هزینه ها در حال بررسی است.

وی با یادآوری اینکه دولت قبلی بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال از بابت برگزاری انتخابات به مجریان انتخاباتی بدهکار است، افزود: به زودی حق الزحمه مجریان انتخاباتی برخی شهرها از جمله مشگین شهر پرداخت می شود.

وزیر کشور در ادامه گفت: باوجود برخورداری شهرستان مشگین شهر از قابلیت های ویژه گردشگری، تاریخی و طبیعی اما هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است.

رحمانی فضلی با انتقاد از وضعیت نظافت و عمران شهری مشگین شهر، خواستار تدوین طرح توسعه و عمران این شهر شد.

وی همچنین گفت که وزارت کشور برای زیباسازی و ساماندهی این شهر مشارکت ۵۰ درصدی می کند.

** نماینده مشگین شهر: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی سبب رکود بیشتر مناطق محروم شده است

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: تصویب و اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور موجب رکود بیشتر مناطق محروم شده است.

یونس اسدی افزود: بخش خصوصی معمولا تمایلی به سرمایه گذاری در مناطق محروم ندارد و بیشتر توجه خود را به مناطق برخوردار معطوف کرده و این موجب عقب ماندگی روستاها شده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار باید از روستاها آغاز شود گفت: روستاها به عنوان کانون مولد کشور باید مورد توجه دولت قرار گیرد زیرا بدون توسعه پایدار روستایی، توسعه کشور ممکن نیست.

وی به وضعیت اشتغال و بیکاری این منطقه نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون میانگین بیکاری در مشگین شهر به رغم دارا بودن قابلیت های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی بالاتر از نرخ میانگین کشوری است.

ابراهیم امامی فرماندار شهرستان مشگین شهر نیز در این جلسه با بیان بخشی از مشکلات و نارسایی های این شهر، به سفر سالانه بیش از یک میلیون گردشگر به این شهرستان اشاره کرد و خواستار کمک بیشتر دولت در توسعه زیرساخت های گردشگری و توسعه این شهرستان شد.

مشگین شهر در ۸۵ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا