شگفتي در راه است؟

با ورود ليگ برتري‌ها به جام حذفي، جذابيت بيست و هفتمين دوره اين رقابتها افزايش مي‌يابد و همه منتظر آغاز شگفتي در اين جام هستند. خصوصا اينکه پرسپوليس در تهران ميزبان تيم دسته دومي است و تراکتورسازي هم در خانه به مصاف کارون اهواز مي‌رود. قهرمان ليگ يعني فولاد خوزستان هم روز سختي در زمين پارسه تهران پيش رو دارد.
با توجه به اينکه احتمال حذف تيم‌هاي ليگ برتري در اين مسابقات وجود دارد، بايد منتظر اتفاقات جالب از اين مرحله از رقابتها بود، جامي که تاکنون ۲۶ دوره آن سپري شده و همه به فکر باز پس گرفتن جام از تراکتورسازي هستند. در اين بين استقلال براي رسيدن به آسيا و تداوم صدرنشيني‌اش در جدول قهرمانان ادوار جام حذفي و پرسپوليس براي رسيدن به رقيب ديرينه‌ تهراني‌اش و تثبيت جايگاه حميد درخشان، به موفقيت در اين جام بيش از تيم‌هاي ديگر نياز دارند. سپاهان هم براي نزديک شدن به سرخابي‌هاي پايتخت و بازگشت دوباره به آسيا، در انديشه فتح جام اين رقابتها است. در زير اشاره‌اي به ديدارهاي اين مرحله مي‌شود. ۱۳ ديدار مرحله يک‌شانزدهم نهايي جام حذفي روزهاي پنجشنبه و جمعه برگزار مي‌شود و در يکي از ديدارهاي حساس پرسپوليس ميزبان تيم کارگر بنه گز بوشهر است. در اين مرحله تيم‌هاي ليگ برتري به مصاف حريفاني در ليگ‌هاي پايين‌تر مي‌روند. مربيان تيم‌هاي ليگ برتري به خوبي مي‌دانند که در جام شگفتي‌ها نبايد حريفان گمنام‌شان را دستکم بگيرند و يک اشتباه ممکن است به حذف آنها از مسابقات منجر شود. نگاهي به ديدارهاي روزهاي پنجشنبه و جمعه مي‌اندازيم؛
پرسپوليس – کارگر بنه گز بوشهر
سرخ‌پوشان بعد از باخت به سپاهان در ليگ برتر چند روزي تمريناتشان تعطيل بود و سپس به اردوي جزيره کيش رفتند و چند روزي در کنار خليج فارس تمرين کردند و تقريبا تمامي بايکنان پرسپوليس اين اردو را براي تيم‌شان مفيد دانستند و حالا زماني است که فايده اين سفر خودش را در تيم پرسپوليس نشان بدهد. هواداران از تيم محبوب‌شان يک برد پرگل مقابل حريف دسته دومي مي‌خواهند اما فوتبال بوشهر و جنوب ايران هميشه پر از استعداد بوده و هست.شايد اين حريف نه چندان مطرح در ورزشگاه آزادي بتواند پرسپوليس را به دردسر بيندازد. با اين حال بدبين‌ترين هوادار پرسپوليس هم شانسي براي حريف در اين مسابقه قائل نيست ولي شايد بوشهري‌ها براي خلق شگفتي به تهران آمده باشند. عباس سرخاب يک استقلالي‌ قديمي، سرمربي کارگر بنه‌گز بوشهر است. بازيکني نام آشنا براي استقلالي‌ها که حالا بايد مقابل حميد درخشان و پرسپوليس قرار بگيرد. عباس سرخاب که يکي از سريع‌ترين گل‌هاي دربي را به پرسپوليس زد تا سرخاب ۳۰ ثانيه لقب بگيرد. او اگر بتواند در اين مرحله پرسپوليس را شکست بدهد شايد عنوان جديدي از سوي هواداران استقلال بگيرد و در بوشهر هم حسابي محبوب شود.
تراکتورسازي تبريز- کارون اهواز
تراکتورسازي صدرنشين ليگ برتر هم ميزبان يکي از تيم‌هاي ليگ دسته دوم است. به نظر مي‌رسد تراکتورسازان براي صعود کار دشواري در پيش نداشته باشند. با اين حال سرخپوشان تبريزي قطعا حريف را از پيش بازنده تصور نمي‌کنند با اين حال به سختي مي‌توان شانسي براي کارون اهواز در اين ديدار قائل بود.
فجرشهيدسپاسي- استقلال خوزستان
فجر که اين فصل به ليگ يک سقوط کرده مقابل تيمي قرار مي‌گيرد که سرمربي‌اش را به دليل محروميت در اختيار نخواهد داشت. عبدالله ويسي در اين بازي حق نشستن روي نيمکت استقلال را ندارد. فجرسپاسي هم شايد بخواهد به ياد روزهاي خوبش در ليگ برتر اولين شگفتي را خلق کند.
ذوب آهن اصفهان – پيام چغادک بوشهر
ذوب آهن در جام حذفي مي‌خواهد حضوري قدرتمندانه داشته باشد و حريف اين تيم هم يک تيم بوشهري است و مي‌تواند براي ذوب آهن دردسرساز شود هرچند يحيي گل‌محمدي اصلا دوست ندارد در جام حذفي يک حذف شده زودهنگام باشد.
نفت مسجد سليمان – نيروي زميني
نفت بعد از تغيير و تحول در کادرفني‌اش توانست اولين برد ليگ برتري خود را مقابل فولاد در ليگ برتر به دست بياورد با اين حال اگر نفتي‌ها دچار غرور شوند ممکن است در همين مرحله اول مقابل تيم خوب نيروي زميني شکست بخورند. حريف دسته اولي نفت تيم منسجم و دونده‌اي است. در اين بازي شايد بتوان گفت توان هر دو تيم تقريبا برابر است. هرچند نفت در خانه خود بازي مي‌کند و از امتياز ميزباني و تماشاگران پرشورش بهره مي‌برد با اين حال نفتي‌ها بقا در ليگ برتر برايشان مهم‌تر است صعود در جام حذفي است.
راه آهن – پاس
نام اين دو تيم، تداعي کننده اسامي است که در سال هاي نه چندان دور از تيم هاي مطرح فوتبال ايران بودند، اما پاس سال‌هاست که از تهران به همدان رفته و اکنون به ليگ دسته يک سقوط کرده است و راه‌آهن هم مدت‌هاست درگير مشکلات مالکيتي است.راه آهن اکنون در رده چهاردهم جدول ليگ است ولي اين تيم سرمربي و بازيکنان خوبي دارد. در تيم پاس هم داود مهابادي به عنوان سرمربي حضور دارد که تجربه سرمربيگري در ليگ برتر را دارد. جدال تاکتيکي استيلي و مهابادي مي‌تواند ديدني باشد.
گسترش فولاد تبريز- شهداي ارتش اصفهان
اولين حضور فراز کمالوند روي نيمکت مربيگري گسترش فولاد تبريز در جام حذفي است و او بايد مقابل يک تيم ناشناخته قرار بگيرد. يک برد راحت براي گسترش فولاد قابل پيش بيني است.
کيان بختياري شهر کرد- سايپا
نارنجي‌پوشان سايپا براي اين بازي بايد تا شهر کرد سفر کنند تا مقابل اين تيم دسته دومي قرار بگيرند. جلالي گفته جام حذفي را جدي مي‌گيرد و با تمام توان در اين مسابقات شرکت مي‌کند البته او قطعا بخشي از نيرويش را متمرکز بازي با پرسپوليس در هفته دوازدهم ليگ برتر خواهد کرد. نارنجي‌پوشان هم بازي خيلي سختي ندارند.
شهرداري اردبيل – صباي قم
شهرداري اردبيل در اين فصل به ليگ دسته اول صعود کرده و مهدي دينورزاده هدايت آن را برعهده دارد. شاگردان مرفاوي بازي سختي در اين بازي خواهند داشت به هر حال آنها خارج از خانه بازي مي‌کنند و بازيکنان حريف هم براي خودنمايي و نشان دادن توانايي‌هايشان تلاش خواهند کرد.
پيکان – بهمن شيراز
ستارگان مشهور و نامدار پيکان مقابل تيمي ناشناخته از ليگ دسته دوم قرار مي‌گيرند و بعيد است که بهمن شيراز حرفي براي گفتن مقابل پيکان پرستاره داشته باشد.
صنعت ساري- ملوان انزلي
مويسيلوويچ سرمربي جديد ملوان هم اولين آزمونش در جام حذفي خواهد بود. جايي که ملوان بايد خارج از خانه و مقابل صنعت ساري بازي کند. براي ملوان اولويت ماندن در ليگ برتر است اما ملوان‌ها همواره در جام حذفي خوش درخشيده‌اند و بعيد است جام حذفي را خيلي جدي نگيرند.
پارسه تهران- فولاد خوزستان
پارسه ليگ يکي هم ميزبان قهرمان فصل گذشته ليگ برتر است. فولاد با اسکوچيچ در ليگ برتر خوب بازي کرده و به نظر مي‌رسد اين تيم در جام حذفي هم با جديت شرکت خواهد کرد.
پديده- خونه به خونه بابل
سرمربي تيم فوتبال پديده هم در جام حذفي محروم است و اين تيم بدون مرزبان بايد به ميدان برود. البته حريف آنها هم تيم گمنامي است و به نظر مي‌رسد مي‌توان پديده را هم يکي از تيم‌هاي صعود کرده دانست.
شنبه ۲۶ مهر ۹۳
استقلال اهواز-نفت تهران
گل گهر سيرجان-فولاد مبارکه سپاهان
فولاد نوين اهواز-استقلال تهران

اسامي قهرمانان ادوار جام حذفي
۱- استقلال تهران ۶ قهرماني و ۳ نايب قهرماني
۲- پرسپوليس تهران ۵ قهرماني و ۳ نايب قهرماني
۳- سپاهان اصفهان ۴ قهرماني
۴- ملوان بندرانزلي ۳ قهرماني و ۴ نايب قهرماني
۵- ذوب‌آهن اصفهان ۲ قهرماني و يک نايب قهرماني
۶- بهمن کرج، فجرسپاسي شيراز و تراکتورسازي تبريز يک قهرماني و ۲ نايب قهرماني
۷- برق شيراز و صباباتري تهران يک قهرماني و يک نايب قهرماني
۸- شاهين اهواز و سايپا کرج يک قهرماني
همچنين تيم‌‍ هاي هما تهران، خيبر خرم‌آباد، جنوب اهواز، ابومسلم مشهد، داماش گيلان، راه‌آهن تهران، گسترش فولادتبريز، شاهين بوشهر و مس کرمان هرکدام در اين سال‌ها يک عنوان قهرماني بدست آورده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا