اختصاصی/ سخن ویژه سردبیر

اعدام شیخ نمر تکرار اشتباهات استراتژیک سعودی ها

بصیر/ امروز عربستان بیش از پیش خطر سقوط نظام امپریالیستی و تیمارشی خود را احساس می کند و برای مقابله با این کابوس وحشتناک دست به  دامن کارهای خبیث بی شماری شده است.

ایامی که دیگر دلارهای نفتی اش هم راه به جایی نمی برد و هم پیمانان غربی آنها نیز پوزه این کشور را از کاسه آبشخور خود خارج کرده اند.

نزدیک شدن به ورطه نابودی امروز برای اعراب آنچنان در حال گران تمام شدن است که برای خروج از این بحران مبارک نمی دانند چه اعمالی را باید انجام دهند و غرب نیز دستان خالی اش را مدام به آنها نشان می دهد.

پیروزی مردم الحوث و مقاومت مردان مقاوم یمن، به هدر رفتن میلیاردها دلار پول طلای سیاه و شکست های پی در پی این چنینی راهی جز نا امیدی و سردرگمی را برای پادشاهان خودکامه و دین فروش سعودی نگذاشته است.

اگر به اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه ایران به تروریست در منطقه کمک می کند نگاهی بیاندازیم، می توان اینچنین تحلیل کرد، با توجه به اینکه یمن به نوعی حیات خلوت عربستانی ها بوده و با تسلط کامل مقاومت یمن بر پایتختشان صنعا، این کشور به جمهوری اسلامی ایران نزدیکتر شده و این بدین معنی است که عربستان در یمن به دلیل به خطرافتادن منافعشان ابراز نگرانی می کند سردرگمی را کاملا در چهره سیاسیون عرب خواهیم دید.

از طرفی دیگر در پی نزدیک شدن توافقات ایران و غرب و پیروزی شیعیان در یمن سردرگمی و گیجی را برای سعودی ها به همراه داشت به طوریکه حکم اعدام شیخ نمر مجاهد را صادر می کند.

این حرکت اگر از سوی عربستان به واقعیت تحقق یابد قطعا دچار یک اشتباه استراتژیک دیگر شده است و بار دیگر خود را به مرز فروپاشی نزدیکتر می کند چرا که دیگر با یک کشور و یا گروه خاص روبرو نخواهد بود، بلکه با جهان در تقابل است.

از سوی دیگر نیز می توان این موضوع را بررسی کرد، آنچه که همواره اعراب به پشتیبانی غرب از آن دم می زدند و جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین ناقض این موضوع می دانستند آزادی بیان و حقوق بشر است، اگر این حکم قطعی و اجرا شد دقیقا خلاف گفته های خود را عمل می کنند و بار دیگر بی ثباتی فکری و شخصیتی پادشاه مستبد سعودی و جیره خوار غرب آشکار می گردد.

آزادی ادیان در تمامی کشورها وجود دارد و قطعا عربستان نمی تواند مانعی برای این امر باشد، اینگونه رفتار از سران سعودی قطعا تبعاتی چون اعتراضات داخلی و فشارهای خارجی به همراه خواهد داشت و به غیر از این مواضع برای سعودی ها هیچ فایده دیگری نیز متصور نخواهیم بود.

اما آنچه که برای نگارنده جای سوال و تعجب فراوانی دارد این است که اگر این شیخ و رهبر شیعیان عربستان را به دلیل تئوری ولایت فقیه و در اجرای امر به معروف و نهی از منکر محکوم به اعدام کرده اید پس چرا میلیاردها دلار از پول های نفت خود را در اختیار غرب و فرزندخوانده نامشروع آن داعش قرار داده اید تا کودکان، مردان و زنان بی دفاع و غیرنظامی سوریه و عراق را سر ببرند و خود ساکت نشسته اید، چرا سفاکی ها و وحشیگری های آنان را نمی بینید و اگر هم که می بینید با دستانی پر از مشروب های خون با خنده های پلید خود بر سفره غذای نجس غرب به راحتی از کنار آن می گذرید، کجای این موضوع امر به معروف است، در واقع خود مروج امر به منکر هستید و خود نیز می دانید.

اگر هم ائتلافی تشکیل می دهید که دیگر بر همه پیداست که می خواهید باز هم سایه این منحوس ابدالدهر آمریکا بر فضای غرب آسیا وجود داشته باشد.

به هرترتیب این طور به نظر می رسد در حالی که دیگر غرب از در اختیار گرفتن زمام مسلمانان نا امید شده است تلاش دارد با این تئوری جدید خود را برای مدتی کوتاه احیا و بازسازی کند اما خوب می داند که بیداری اسلامی که امروز به برکت وجود رهبری گرانقدر جمهوری اسلامی ایران و این انقلاب، به تمامی جهان به ویژه منطقه غرب آسیا صادر شده مانع از هرگونه حرکت اضافی استکبار می شود و همواره شکست بر آنها مستولی می گردد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا