اختصاصی/ معاون فرهنگی و پژوهشی آموزش و پرورش مازندران در فریدونکنار خواستار شد

اردوهای راهیان نور در سال جاری ساماندهی شود

به گزارش بصیر، محمد شعبانی که در جمع مدیران و رؤسای آموزش و پرورش ۵ شهر فریدونکنار،نور،چمستان،نوشهر و چالوس سخن می گفت با اشاره به تجهیزات و امکانات زیادی که در کانون های دانش آموزی خاک می خورد،از رکود نسبی این مراکز ابراز تأسف کرده و ساماندهی کانون ها و احیای سازمان دانش آموزی را در جهت ایجاد نشاط بیشتر در دانش آموزان و کسب جایگاه مناسب دانش آموزی ایران در دنیا یک بحث کاملا جدی خواند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در این جلسه که به میزبانی شهرستان فریدونکنار برگزار شده بود،بحث مشاوره در مدارس را بسیار مهم دانسته و از مشاوران خواست تا منتظر رجوع دانش آموزان نباشند بلکه خودشان باید به کشف بیماری های روحی در دانش آموزان بپردازند چرا که کشف بیماری ها هنر مشاور است.

شعبانی تصریح کرد:در راستای دانش افزایی و تعیین سطح مشاوران،به زودی آزمونی در بین مشاوران مدارس استان برگزار خواهد شد.

وی همچنین از تدوین دستورالعمل جدید مسابقات فرهنگی و هنری خبر داده و خاطرنشان کرد:امسال مسابقات قرآنی به صورت قطبی در سه منطقه مازندران برگزار شده و سپس برترین ها به مرحله استان و کشور راه خواهند یافت.

این مقام مسئول از اجرای طرح پنج شنبه های بانشاط در مدارس استان در سال تحصیلی جدید خبر داده و اذعان کرد:برای این امر سرانه ای در نظر گرفته شده اما از آنجایی که این برنامه در اختیار مدارس است ،سرانه مورد نظر مستقیماً به حساب مدارس مجری این طرح واریز می شود.

وی در پایان از اردوهای راهیان نور سخن به میان آورد و نقدهای زیادی را بر آن وارد دانسته وخواستار ساماندهی این اردوها شد.

شعبانی از زمان نامناسب برگزاری این اردوها،بسته های فرهنگی نامناسبی که برای این اردوها درنظر گرفته می شود،نظارت نامناسب بر روی راننده ها و خوابگاه ها را از آسیب های این اردوها برشمرده و گفت: با وجود این نوع برنامه ریزی بعید است به اهداف مورد نظرمان دست پیدا کنیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا