اختصاصی/ امام جمعه فریدونکنار مطرح کرد

با کارهای انحرافی مخالفیم نه شادی مردم

به گزارش بصیر، حجت الاسلام جلالی در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در جمع مدیران این فریدونکنار اظهار داشت: خداوند وعده نصرت الهی را به همه نیکوکاران و یاری کنندگان دین الهی داده است، چه چیزی مهمتر از فرهنگ وجود دارد که مسئولین نتوانستند در این جلسه حاضر شوند، آنها باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ جامعه ما شود، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در زمینه های متفاوتی چون، اقتصاد، تولید، وتابستگی به قدرت های خارجی و غیره جبهه وسیعی دارد.

جلالی همچنین با اشاره به اینکه هم در مواضع سیاسی می توانیم به دشمن ضربه بزنیم و هم از آنها حمایت کنیم، گفت: موضع سیاسی که می گیریم بیانگر فرهنگ دینی یا ضد دینی ماست، قطعا مواضع سیاسی ما نباید برخلاف مواضع سیاسی رهبری باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در زمینه علمی آموزش و پرورش باید جبهه علمی را تقویت کنند، عنوان داشت: علم باید رو به ترقی باشد، همه موظف هستیم در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

امام جمعه فریدونکنار با انتقاد از اینکه فرهنگ عمومی ما دارای ضعف اتحاد عمومی است، یادآور شد: باید اتحاد خود را حفظ کنیم و زبان، قلبو کار عملی ما علیه دشمن باشد.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه پرچم نماد کربلاست نه علامت های آهنی که بر دوش می گیرند، خاطرنشان کرد: در این زمینه تا جایی که امکان دارد این علامات جمع آوری گردد و به روحانیون نیز می گوئیم که این امر مهم را تذکر دهند.

خطیب جمعه فریدونکنار با اشاره به درخواست بعضی از مردم جهت برگزاری جشنواره های کذایی، خاطرنشان کرد: ما با شادی مردم مخالف نیستیم، با کارهای انحرافی مخالفیم، کار باید ریشه دار باشد.

وی افزود: به جای برگزاری جشنواره های کذایی بیائیم در راستای یک اقدام فرهنگی به فقرا کمک کنیم، جشنواره های شکرگذاری بگیریم، جشن های گلریزان برای حمایت و کمک به نیازمندان برگزار کنیم نه اینکه در جشنواره ها موسیقی اجرا شود.

 

جلالی یادآور شد: همه ما موظفیم و امیدواریم با وحدت و دلسوزی برای دین، نظام و شهدا و در مسیر آرمانهای شهدا قدم برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا