اختصاصی/ فرماندار فریدونکنار مطرح کرد

اجرا نکردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی یک نوع تخلف محسوب می شود

به گزارش بصیر، محمد حسین زاده لداری در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار در جمع مدیران این شهرستان، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک نهاد مهم، وظیفه برنامه ریزی و سازماندهی مرتب فرهنگ عمومی آن جامعه جغرافیایی را شامل می شود.

وی با تاکید بر اینکه در فریدونکنار جلسات شورای فرهنگ عمومی به طور منظم برگزار شود، خاطرنشان کرد: اجرا نکردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی یک نوع تخلف محسوب می شود، مسئولین ادارات و نهادها باید در عمل نشان دهند که چقدر دغدغه فرهنگی دارند، در واقع شورای فرهنگ عمومی به بررسی معضلات شهرستان می پردازد و راه های برون رفت آنرا ارائه می دهند.

فرماندار فریدونکنار از شناسایی دو تهدید مهم در فریدونکنار خبر داد و اظهار داشت: طلاق و اعتیاد دو تهدید مهمی است که در پرونده های قضایی فریدونکنار دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تمام تلاش خود را در حال انجام دادن است تا ارزش های انقلاب را از درون از بین ببرد و یکی از این راهکارها سوق دادن جوانانمان به اعتیاد است.

حسین زاده با بیان اینکه در مدارس بحث معضلات اجتماعی وجود دارد، عنوان داشت: اگر از کنار این مشکلات بگذریم مسئول خواهیم بود، متاسفانه در خانه هایمان نیز اعتیاد رو به افزایش است، مادران و زنان به عنوان محور اصلی کانون خانواده باید این پدیده را کنترل کنند، سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد است و باید با اطلاع رسانی دقیق در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

فرماندار فریدونکنار خواستار در اختیار گذاشتن امکانات ادارات و نهادهای شهرستان جهت افزایش اطلاعات و آگاهی در مورد مصرف و خطرات مواد مخدر شد و بر انجام اینکار تاکید کرد.

حسین زاده در ادامه با اشاره به اینکه باید از فرصت مدیریتی خود جهت شناسایی تهدیدات فرهنگی شهرستان استفاده کنیم، عنوان داشت: تهدیدها را باید به فرصت تبدیل کنیم، فرهنگ دینی و انقلابی نباید به تهدید تبدیل شود.

وی در زمینه ارتقای فرهنگی شهرستان با ارائه پیشنهاداتی خواستار شد: معرفی خادمان فرهنگی نمونه به استان، جمع آوری بانک اطلاعاتی، دعوت از صاحب نظران حوزه علمی و فرهنگی، اطلاع رسانی در امر مواد مخدر، تهیه و توزیع کتاب عفاف و حجاب را در این زمینه می توانیم به انجام برسانیم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا