از هدیه خدا به مرد صرب تا تعارف امتیاز به ملوان

بصیر، هفته دوازدهم لیگ برتر در روز دوم در حالی آغاز شد که در نخستین بازی تیم فوتبال استقلال در مشهد مقابل پدیده متوقف شد. سپاهان و تراکتورسازان مغلوب شدند و فولاد بود که توانست از فرصت پیش آمده استفاده کند.

در پایان این دیدارها سرمربیان تیم ها درخصوص بازی به خبرنگاران و رسانه ها پاسخ دادند:

پدیده ۱ – استقلال ۱

سرمربی استقلال: یک امتیاز هم خوب بود

امیر قلعه‌نویی گفت:  در این چند روز همه گونه کار را از باشگاه پدیده و هیات فوتبال مشهد دیدیم. فضایی در فوتبال برای ما به وجود آمده که از حضور در مشهد لذت ببریم. در کشور ما از فوتبال لذت نمی‌برند هرچند برخورد آخر بازی قشنگی‌ها را زیر سوال برد.

وی افزود: ما از این یک امتیاز راضی هستیم. از طرفداران باید تشکر کنم  که در سال‌هایی که کم تماشاگر به ورزشگاه می آیند. اینگونه ورزشگاه را پُر کردند، متاسفانه امروز همانگونه که فکر می‌کردیم گل خوردیم.

سرمربی استقلال گفت: از بازی امروز دو هدف داشتیم که به یکی از آنها رسیدیم و پدیده هم فوتبال قدرتی خوبی ارایه کرد. آنها مقابل استقلال طوری بازی می‌کنند که حتی اگر دو اخطاره شوند هم برایشان مهم نیست.

قلعه‌نویی در مورد داوری گفت: به گروه داوری تبریک می‌گویم که انصافا به سرعت بازی کمک کردند و از آنها تشکر می‌کنم

 امیر قلعه‌نویی در ادامه نشست گفت: نمی‌دانم چرا همه مشکلات در خط دفاع ما اتفاق می‌افتد اما من از ملی‌پوشان تیم تشکر می‌کنم که بعد از بازگشت یکی از باز‌ی‌ها خوب خود را به نمایش گذاشتند. شما دیدید که در دقایق آخر بازی می‌توانستیم برنده هم شویم.

وی ادامه داد: امروز استقلال را خوب دیدم و این یک امتیاز خیلی به ما کمک می‌کند، هرچند یکی دو بازیکن ضعیف داشتیم که  قطعا به شرایط آرمانی می‌رسند.

وی در مورد سفر به آمریکا گفت: در کنار حرم امام رضا(ع) از آمریکا می‌پرسید؟! هنوز چیزی در مورد این اردو مشخص نیست.

سرمربی پدیده: نود دقیقه حاکم میدان بودیم

علیرضا مرزبان  داشت: بازی بسیار خوبی را انجام دادیم و سعی کردیم که آنها را از بازی‌سازی خارج کنیم. در نیمه دوم تغییر سیستم دادیم و همچنین با استفاده ضربات ایستگاهی به استقلال فشار آوردیم. من آرزو داشتم امتیاز را امروز به هواداران هدیه بدهم چون آنها لیاقت این نتیجه را داشتند.

وی در خصوص داوری مسابقه نیز گفت: به اعتقاد من خرسندنیا صد در صد باید اخراج می شد چون نفر آخری بود که روی بازیکن ما خطا کرد وقتی سوت می‌زنند یعنی خطا شده و نفر آخر هم باید اخراج شود اما نمی‌دانم چرا این اتفاق نیفتاد.

وی در خصوص اینکه چرا در نیمه دوم تیمش از این رو به آن رو شد گفت: اول از همه بگویم من هرگز نگفتم برای برد یا باخت استقلال به زمین می‌آیم همیشه به فکر کیفیت بالای فوتبال بودم و از بازیکنانم همین را خواستم. اگر از بعد روانشناسی نگاه کنیم باید بگویم من فقط می‌توانم استراتژی تیمم را عوض کنم. حریفمان را هم می‌شناختیم و باید رو به جلو بازی می‌کردیم. البته ما کناره‌های استقلال را از کار انداختیم و در طول ۹۰ دقیقه تیم برتر میدان بودیم.

مرزبان در خصوص غیبت سه بازیکن اصلی استقلال در این بازی نیز گفت: از بین آن سه نفری که شما اشاره کردید فقط یک نفر می‌توانست برای این تیم بازی کند. ما هم امروز یکی از بهترین هافبک دفاعی‌های لیگ را نداشتیم. از سوی دیگر استقلال در فصل نقل و انتقالات مهره‌های بزرگی جذب کرد ولی تیمی که از لیگ یک می‌آید نمی‌تواند این همه مهره خوب جذب کند. استقلال کریمیان را به زمین آورد و مثلا ما علی چوپانی را.

مرزبان با اشاره به روند تیمش در رقابت‌های این فصل گفت: من از کیفیت تیم راضی هستم ولی از شما می‌پرسم آیا حق ما نبود که صبا، استقلال و حتی پرسپولیس را ببریم. من امروز در رختکن به بازیکنان تیمم گفتم که نباید راحت امتیاز از دست بدهیم ولی از یک طرف هم هواداران ما خوشحال هستند که فوتبال ما با کیفیت است.

وی تاکید کرد: شما ببینید امروز توپ عنایتی چگونه به تیر دروازه خورد و به گل نرفت ما شانس‌های گل خیلی خوبی داریم و حتی به من گفته‌اند توپی که خرسند‌نیا از روی خط برگردانده گل شده است. البته من به دنبال واقعیت هستم و چیز دیگری نیست. این را هم اشاره کنم که خوشحالم از اینکه خیلی از مربیان لیگ برتر به اینجا ‌آمدند و گفتند که ما (پدیده) باید برنده می‌شدیم و شانس آوردیم که نباختیم. در یک صحنه بازی امروز ۴۱ پاس به هم دادیم که این نشان از فوتبال با کیفیت پدیده دارد.

مرزبان در پایان در خصوص سه شکست پیاپی تیمش در لیگ برتر گفت: من به آن سه شکست می‌گویم مینی‌بحران ولی همانطور که پیش‌تر اشاره کرد باید به کیفیت فوتبال ما هم توجه کنید و این اتفاقات در فوتبال رخ می‌دهد.

ملوان ۱ – نفت تهران ۱ 

سرمربی نفت: به ملوان امتیاز تعارف کردیم

علیرضا منصوریان اظهار داشت: خوشحالم که تماشاگران به ورزشگاه آمدند چرا که پیش از این قرار بود بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شود. حضور آنها بازی را برای ما جذاب‌تر کرد.

وی ادامه داد:‌ امیدوارم صدا و سیما و مسئولان هر چه زودتر فوتبال را از این بلاتکلیفی خارج کنند. رسانه‌ها نباید سکوت کنند و به نظرم قوانین حرفه‌ای باید اجرا شود. کفاشیان حق دارد و صحبت‌هایش درست است چراکه باشگاه‌ها باید از حق پخش تلویزیونی استفاده کنند. امیدوارم این مشکل هم رودتر حل شود.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با بیان اینکه از چمن ورزشگاه انزلی کمی گله دارم،‌ خاطرنشان کرد: به من گفته بودند چمن ورزشگاه مثل مخمل است اما اینگونه نبود و شرایطش مانند گذشته شده بود. به سرمربی ملوان هم گفتم برای نتیجه‌گرفتن نمی‌شود در این زمینه بازی کرد. شرایط زمین در نتیجه بازی امروز هم تاثیر گذار بود.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران عنوان کرد: تماشاگران انزلی مانند هواداران خوزستان کارشناس هستند. هوادار از ما و ما از هوادار احترام می‌گیریم. تاکنون در انزلی بی‌احترامی ندیدم اگر جو فوتبال انزلی این باشد به نظرم بسیار خوب است. فکر می‌کنم طبیعی باشد که تماشاگران از تیم خود پیروزی بخواهند.

منصوریان با بیان اینکه احترام ما دست خودمان است،‌ گفت: از شرایط ورزشگاه تختی و جو تماشاگرانش راضی هستم و نمی‌دانم چه جوی علیه این تماشاگران راه افتاده است. علاقمندی بیش از حد به فوتبال در انزلی موجب شده است شرایط خاصی حاکم باشد. ۵۰ سال است فوتبال ایران در این شهر است نمی‌شود به تماشاگر بی‌احترامی کرد و هنگام ترک زمین از آنها احترام دید.

سرمربی ملوان: خدا پشت این امتیاز بود

مسیلوویچ در پایان بازی مقابل نفت‌تهران و کسب تساوی، غیرت بازیکنانش را عامل کسب امتیاز در این بازی دانست:  ممنون از تبریک تان بابت مساوی، خدا در جای حق نشسته، اتفاقات بازی طوری رقم خورد که کار ما سخت شود ولی خدا باعث شد این تساوی در دقایق پایانی برای ما رقم بخورد.

وی ادامه داد: در زندگی تفاوت های زیادی است بین آنچه می‌ خواهید و آنچه وجود دارد. ما امروز کمترین مشکل را از سمت مازیار زارع داشتیم و اکثر حملات ما از طرف زارع بود.

سرمربی ملوان ادامه داد: تمام داشته های ما همین است، ما سه بازی تا آخر نیم فصل داریم و باید فکرمان را متوجه این سه بازی کنیم. بازیکنانی که اکنون در اختیار داریم مهم هستند و نه بازیکنانی که قرار است در اختیار بگیریم. تیم ما امروز بسکتبالی بازی کرد و در ثانیه های پایانی به گل رسیدیم.

مسیلوویچ اظهار داشت: هر کسی می‌ تواند با کت و شلوار روی نیمکت بنشیند و این راحت ترین کار است ولی جنگ فوتبال با هر لباسی ادامه دارد و ما امروز یک بازیکن کمتر داشتیم و باید به بازیکنان روحیه می‌ دادم ولی زمان زیادی می‌ برد تا حرف هایم ترجمه شود و به بازیکنان انتقال داده شود و من مجبورم با حرکاتم حرف هایم را منتقل کنم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: ما باید وقتی یازده نفره بودیم نفت را شکست می‌ دادیم ولی وقتی ۱۰ نفره شدیم گل خوردیم و باید این بازی را می‌ باختیم ولی غیرت بازیکنان باعث شد این بازی را به تساوی بکشانیم.

راه آهن ۱ – سپاهان صفر

سرمربی سپاهان: حقمان پیروزی بود

حسین فرکی پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل راه‌آهن اظهار داشت:‌ قبل از بازی گفته بودم که دیدار سختی داریم و دو تیم دنبال سه امتیاز هستند.

وی در ادامه افزود: راه‌آهن سه امتیاز را گرفت و من به این تیم تبریک می‌گویم اما باید بگویم ما برای رسیدن به گل تلاش کردیم و تیم برتر میدان بودیم. استحقاق آن را داشتیم که در این بازی پیروز شویم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: راه‌آهن برای بازی بسته و دفاعی برنامه داشت و مشخص بود که با چنین هدفی وارد میدان شده است. راه‌آهنی‌ها دنبال ضدحمله بودند و از این حربه نیز به خوبی استفاده کردند.

فرکی با یادآوری اینکه گل راه‌آهن روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسید، گفت: بعد از اخراج حاج‌صفی بچه‌ها با انگیزه کار و تلاش کردند اما در نهایت به هدف خود نرسیدیم و مغلوب شدیم.

وی ادامه داد: متأسفانه از موقعیت‌های خود استفاده نکردیم. ما در نیمه اول یک موقعیت خوب داشتیم که از دست رفت و در نیمه دوم نیز شانس‌هایی داشتیم. البته به خاطر فشار بازی بازهم شانس آوردیم که گل نخوردیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطر نشان کرد: ما هر کاری را که باید می‌کردیم، انجام دادیم تا مغلوب نشویم اما نشد.

فرکی در خصوص اعتراض سپاهانی‌ها به اخراج احسان حاج‌صفی گفت: قبل از اینکه حاج صفی اخراج شود، یکی از بازیکنان راه‌آهن خطا کرد که داور از اعلام خطا خودداری کرد. فکر می کنم علت اعتراض هواداران همین مسئله بود.

سرمربی راه آهن: ۶ بازیکن زیر ۲۳ سال در ترکیب داشتم

از ورزشگاه تختی تهران، حمید استیلی که کنفرانس مطبوعاتی کوتاهی داشت، گفت: ازسال ۸۴ و پس از ۱۵ بازی که راه آهن نتوانسته بود مقابل سپاهان به پیروزی برسد اما امروز این اتفاق افتاد. بازی سختی بود که توانستیم در آن به پیروزی برسیم. ما ۶ بازیکن زیر ۲۳ سال داشتیم.باید بگویم در مجموع روز به روز شرایط تیم ما بهتر می شود.یک گل زدیم و سپس چند موقعیت صد در صد گل را از دست دادیم.

وی ادامه داد: سپاهان مالکیت توپ بیشتری داشت اما فرصت های راه آهن در این مسابقه بیشتر بود.به بازیکنان خودم تبریک می گویم که روز به روز پیشرفت بیشتری می کنند.اگر مشکلات باشگاه حل شود بازیکنان خیلی راحت تر می توانند کار کنند.

استیلی اظهار داشت: ما ۴ روز دیگر یک بازی سخت مقابل پرسپولیس داریم و از الان به پیروزی و صعود به مرحله بعد فکر می کنیم. برنامه ریزی سه ساله داریم و می خواهیم پله به پله جلو برویم.مطمئن هستم در آینده از این جوانان بیشتر خواهید شنید.

ذوب آهن صفر – فولاد خوزستان ۱

سرمربی فولاد: عادت ندارم بعد از برد خوشحالی کنم

دراگان‌ اسکوچیچ درباره بازی تیمش مقابل ذوب آهن اصفهان گفت: به تیم خودم بابت بازی خوبی که ارائه کرد،‌ تبریک می گویم. استحقاق برد را داشتیم. بیش از پیروزی تیمم خوشحالم که تیم بودیم. در مورد نقاط ضعف ذوب آهن صحبتی ندارم و توضیح نمی‌دهم. با ترکیب لوزی بازی را شروع کردیم و خطوط میانی ذوب آهن را از کار انداختیم و پیروز شدیم.

وی در مورد خراب کردن پنالتی‌های زیاد در این فصل گفت: خوشحالم که بازی را بردیم. اگر چند پنالتی هم در یک مسابقه از دست بدهیم ناراحت نیستم و فقط مهم این است که بازی را ببریم. مهم کسب سه امتیاز و پیروزی فولاد است.

درباره سوال خبرنگار که از او پرسیدند چرا کوتاه پاسخ می‌دهید گفت: عادت ندارم وقتی تیمم می‌برد زیاد اظهار خوشحالی کنم.

اسکوچیچ در مورد وضعیت تیم فولاد و مشکلات این تیم گفت: این پیروزی‌ها باعث نمی‌شود که فکر کنیم در تیم فولاد مشکل نداریم. ما قطعا در صدد ترمیم نقاط ضعف خود هستیم. امیدوارم پیروزی‌های ما مرهمی باشد برای برخی مشکلات آتی تیم. باز هم تکرار می‌کنم که خوشحالم فولاد نشان داد یک تیم به معنای واقعی است.

وی در مورد خداحافظی زودهنگام تیمش با جام حذفی نیز گفت: همانطور که قبلا گفته‌ام ما ۴_۵ بازیکن در جام حذفی در اختیار نداشتیم، همچنین دو ملی‌پوش از اردوی پرتغال ۲۴ ساعت قبل از بازی به ما ملحق شدند البته وقتی تیم بد بازی می‌کند جای آوردن هیچ بهانه‌ای نیست. در مقابل این باخت توضیح بیشتری نمی‌دهم خیلی ساده می‌گویم که بد بازی کردیم و باختیم.

سرمربی ذوب آهن: بايد ۱۰ تعويض انجام می‌دادم

یحیی گل محمدی گفت: به فولاد تبریک می‌گویم، این بدترین بازی ما بود، حرفی برای گفتن نداشتیم و با وجود اینکه بازیکنان انگیزه زیادی قبل از مسابقه داشتند ولی روز بدی را پشت سر گذاشتیم. اگر می‌توانستم و قانون اجازه می‌داد به غیر از دروازه بان ده تعویض انجام می‌دادم. بچه‌ها اصلاً در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشدند و متأسفانه بازیکنانی بد بودند که دیگر امکان تعویض آنها را هم نداشتیم. تیم حریف در همه خطوط سرتر از ما بود و حتی امروز روزی نبود که ما بخواهیم مساوی کنیم.

وی ادامه داد: این بهانه‌ها را نمی‌شود گفت و تعطیلات دلیل قانع کننده‌ای نیست، ما دو فرصت در نیمه اول داشتیم که می‌توانستیم گل بزنیم که بازیکنان تمرکز لازم را نداشتند ولی در مجموع حرفی برای گفتن نداشتیم.

سرمربی ذوبی ها افزود: با این نظر که تغییرات ذوب آهن در خط حمله زیاد است مخالفم. تغییرات زیاد نیست و سعی می‌کنیم با توجه به تمرینات بهترین ترکیب را به زمین بفرستیم از نظر من این بازیکنان بهترین ترکیب بودند اما روز خوبی نداشتیم.

سرمربی ذوب آهن در مورد پیوستن عشوری به تراکتورسازی و اینکه آیا بازیکنی جذب می‌کنند گفت: در نیم فصل حتماً باید بازیکن بگیریم تا جای خالی بازیکنی مثل عشوری را پر کنیم.

وی در مورد نیمکت نشینی دهنوی و مسلمان و این سوال که آیا این مساله دلایل فنی دارد گفت: خیلی وارد جزئیات نمی‌شویم و این بازیکنان شرایط حضور در ترکیب از ابتدا را نداشتند.

تراکتورسازی ۱ – پیکان ۲

سرمربی پیکان: رحمتی کسی را تحریک نکرد

ابراهیم‌زاده اعلام کرد: شروعمان در این بازی فوق العاده بود و اگر دقت می‌ کردیم تا دقیقه ۲۰ می‌ توانستیم ۲ گل دیگر هم به ثمر برسانیم و با قاطعیت بازی را تمام کنیم. من از نمایش تیمم در تبریز راضی هستم.

وی ادامه داد: اما باید صحبتی هم در مورد داوری بکنم، قضاوت داور اشکالات زیادی داشت و ایشان خیلی از مواقع مدیریت لازم را نشان نداد و به نظر من در خیلی دقایق بازی از دست او در رفت. یک صحنه هم که همه دیدید، کارت ها از دستش افتاد که این بخاطر استرس ایشان بود.

سرمربی پیکان در پایان خاطرنشان ساخت: تا جایی که من دیدم مهدی رحمتی هیچ رفتار بدی از خودش نشان نداد که باعث تحریک تماشاچی ها بشود. او حتی در مقابل بدترین حرف ها ایستاد و برای تماشاگرها دست زد. من مردم آذربایجان را خیلی خوب می‌ شناسم آنها خیلی خونگرم و پرشورند و من برای آنها احترام خاصی قائلم. اما این رفتار با رحمتی درست نبود.

سرمربی تراکتورسازی: مقصر شکست منم، از هواداران عذر می‌خواهم

خطیبی پس از شکست خانگی گفت: از همه هواداران عذرخواهی می کنم. شرمنده آنها شدم. بابت از دست رفتن این سه امتیاز واقعا عذرخواهی می  کنم. غیر از ۱۰ دقیقه اول همه بازی در اختیار ما بود. تا زمانیکه ۱۰ نفره شدیم از آنها سر بودیم.گلی که ابتدای بازی دریافت کردیم یک شوک بود و فکر می کنیم این شوک باعث استرس بچه ها شد.

وی ادامه داد: از بچه ها راضی هستم اگرچه  بی دقتی کردیم و فرصت ها را از دست دادیم. فکر می کنم هوادارانی که فوتبال را می فهمند به لحاظ کیفیت از بازی تراکتورسازی راضی باشندچون بچه های ما با تمام وجود بازی کردند.

خطیبی در خاتمکه خاطرنشان ساخت: تیم ما هجومی است و در مقابل پیکان هرگز جانب احتیاط را رها نکرد.حتی قتی ۱۰ نفره بودیم هم پیکان با یک نفر حمله می کرد و اشتباه من باعث این باخت شد.البته با اینکه شکست خوردیم بازی تماشاگرپسندی ارائه کردیم.ما در بازی حریف را تحت فشار قرار دادیم.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا