چرا جزئیات حضور هیئت های تجاری در مازندران شفاف سازی نمی شود؟

بصیر، مازندران این روزها شاهد حضور هیئت‌های تجاری مختلف از کشورهای عربی و کشورهای حاشیه دریای خزر است.

حضور هیئت‌های تجاری باید سبب بهبود رونق اقتصادی شود، این در حالی است که از زمان حضور تیم جدید دولت در مازندران بارها شاهد تردد هیئت ها بودیم اما عملاً در ماهیت اقتصادی استان تغییر چندانی احساس نشد.

حضور بسیاری از این هیئت‌ها تنها به دید و بازدید از قابلیت‌های گردشگری استان ختم شده و تنها جنبه گردشگری، به ویژه برای تجار عربی دارد.

سوالی که اکنون در بسیاری از محافل از مسئولان استان پرسیده می شود، این است که کنفرانس گردشگری سلامت چه دستآوردی برای مازندران داشت؟ چه زمانی امضای تفاهمنامه‌ها در استان اجرایی می‌شود؟ و از طرفی ضمانت اجرایی برخی از این تفاهمنامه‌ها تا چه میزان مورد قبول مسئولان دولت است؟

از طرفی شنیده شده که حضور این هیئت‌ها با هماهنگی برخی از مدیران میانی و عده ای از رابطان ذی نفوذ انجام می‌شود و ضمانت اجرایی برای ایجاد این تفاهمنامه‌ها تعریف شده نیست.

نکته‌ی دیگر، هزینه حضور این هیئت‌های تجاری است که از چه محلی تامین می‌شود و نیز بسیاری از سازمان‌های دولتی درگیر این موضوع می شوند.

انتظار این است که مسئولان استان که سعی دارند درباره حضور این هیئت ها و رفت و آمدها اطلاع رسانی جامع کنند، درباره ریز برنامه‌ها و جزئیات تفاهمنامه‌ها و میزان عوایدی که از حضور هیئت های تجاری نیز گزارش مبسوطی در اختیار افکار عمومی قرار دهند.

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا