اختصاصی بصیر

پرمدال ترین پیسکشوت کشتی فریدونکنار را بیشتر بشناسید

بصیر، محمد کاظم نریمانی پیشکسوت کشتی فریدونکنار متولد بهمن ماه ۱۳۴۶ در این شهرستان است.

کشتی را از ۱۲ سالگی با تشویق عباس مجیدی قهرمان ارزنده آسیا و زیرنظر ذبیح الله محمدی پدر کشتی فریدونکنار آغاز نمود.

وی که در حال حاضر در وزن ۷۶ کیلوگرم کشتی می گیرد روزهای طلایی را در زندگی ورزشی خود پشت سر گذاشته است.

نریمانی اولین مسابقات خارج از کشور را در سال ۱۳۶۵ و در کشور آلمان غربی حاضر شد و در مسابقات قهرمانی جوانان جهان  زیر نظر چنگیز عامل به میادین رفت.

وی که در رقابت های کشوری همواره در صف مدعیان قرار داشت سه نائب قهرمانی و یک قهرمانی جوانان ، دو نائب قهرمانی بزرگشالان، چهار مقام قهرمانی نونهالان و نوجوانان کشور را در کارنامه دارد.

این پیشکسوت فریدونکناری همچنین در در جام برادران محبی سه مقام قهرمانی و یک مقام نائب قهرمانی به دست آورد و در جام مرحوم سید رسول حسینی دو بار اول و یکبار هم دوم شد.

اما قصه دوران پیشکسوتی این ورزشار حرفه ای کمی متفاوت تر است، از سال ۱۳۸۳ تا کنون عضو تیم ملی کشتی پیشکسوتان ایران است.

در اولین رقابت جهانی خود در کشتی فرهنگی و در اوکراین به میدان رفت و حائز رتبه سوم شد، در سال ۲۰۰۴ در کشور جمهوری چک مدال خوش رنگ طلا را به گردن آویخت.

در تهران با یک امتیاز در سال ۲۰۰۵ به کشتی گیر افسانه ای آلمان باخت و دوم شد اما در سال ۲۰۰۷ و پس از یک غیبت یکساله در استابنول طلایی شد و با این مدال خوشرنگ به میادین بازگشت، در سال ۲۰۰۸ در روسیه سوم شد و در سال ۲۰۰۹ در آنکارا برای سومین بار به مقام قهرمانی جهان دست یافت.

۴ سال هم ایران به رقابت های جهانی نرفت اما در سال ۲۰۱۴ در بلگراد به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

وی در دوران جوانی هفته ای ۱۴ جلسه و با عباس مجیدی تمرین می کرد اما اکنون با توجه به افزایش سن هفته ای ۷ جلسه تمرین می کند.

نریمانی در حال حاضر در فریدونکنار کلاس های نونهالان، نوجوانان، جوانان و همچنین پیشکسوتان را دایر کرد و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار می دهد.

وی در پایان رسم ادب را بجا آورد و از همه کسانی که برای وی زحمت کشیدند همچون مسئولین، اعضای شورا، سرهنگ رمضانی اسپانسرش، احمدی مدیر عامل سایت نفتی، ریاست اداره ورزش و جوانان فریدونکنار، عباس مجیدی و استاد ذبیح الله محمدی تقدیر و تشکر کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا