خودزنی فدراسیون وزنه‌برداری

بصیر، ۱۳ روز دیگر ملی‌پوشان وزنه‌برداری در آلماتی قزاقستان هم باید برای مدالهای جهانی نبرد کنند و هم سهمیه المپیک را بدست آوردند اما تصمیم عجیب فدراسیون وزنه‌برداری که چیزی شبیه خودزنی بود، ملی پوشان را مجبور کرد که پنجشنبه و جمعه گذشته در لیگ وزنه بزنند.

این اتفاق در حالی افتاد که وزنه‌بردارها پس از پشت سر گذاشتن بازیهای آسیایی، به ریکاوری احتیاج داشتند تا این که دوباره در فشار مسابقه قرار گیرند و خطر آسیب‌دیدگی و افت بدنی آنها را تهدید کند.

اما نکته جالب در این میان مربوط به سال گذشته است که ملی‌پوشان در هفته اول و دوم لیگ در صحنه مسابقه‌ها حاضر نشدند و تنها در کمپ تیم ملی رکوردگیری شد و رکوردهایی که به ثبت رسید برای لیگ نیز محاسبه شد. حتی نتایج ملی‌پوشان در مسابقه‌های جهانی لهستان را برای هفته سوم لیگ در نظر گرفتند. با توجه به این که لیگ وزنه‌برداری در این مورد از قانون خاصی تبعیت نمی‌کند بدون انجام رکوردگیری حتی می‌توانستند نتایج ملی‌پوشان (به غیر از جابر بهروزی و نواب نصیرشلال که اوت کردند) در بازی‌های آسیایی را برای هفته دوم لیگ محاسبه کنند.

اما از سال گذشته تا امسال چه اتفاقی افتاده که ملی‌پوشان مجبور می‌شوند دو هفته قبل از مسابقات جهانی تحت فشار قرار گیرند؟ به نظر می‌رسد این تصمیمات با منافع تیم ملی وزنه‌برداری در تضاد باشد.

نکته جالب این است که این روزها در فدراسیون وزنه‌برداری هیچ کس پاسخگو نیست. رییس سازمان لیگ هم مدتی قبل استعفا داده هرچند که اگر بر سر کارش هم حضور داشت حسین رضازاده باز هم به تنهایی تصمیم می‌گرفت، هر چند رئیس فدراسیون فعلا اعتقادی به پاسخ دادن به انتقادات را ندارد و اگر هم نقدی به فدراسیون وزنه‌برداری وارد شود منتقدان متهم به غرض‌ورزی می‌شوند. به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی هم قدرت و نقش چندانی در این امور ندارد.

در ادامه نظر چند ملی‌پوش شاخص در مورد این تصمیم فدراسیون وزنه‌برداری را می خوانید.

بهداد سلیمی: این کار اشتباه بود

” از آنجا که ۱۴ روز تا مسابقه‌های جهانی زمان داریم برگزاری دور دوم لیگ برتر کار اشتباهی بود، همه مربیان و وزنه‌بردارانی که در این تورنمنت حضور داشتند در این مورد ناراضی بودند. باید مانند سال‌های قبل رکوردگیری در تمرین‌های تیم ملی انجام می‌شد اما این تصمیم فدراسیون بود ما هم به این دلیل که باید در اختیار تیم‌ها قرار می‌گرفتیم مجبور به شرکت در این رقابت‌ها شدیم.”

کیانوش رستمی: هیچ جای دنیا چنین کاری نمی کنند

” فکر می‌کنم وزنه زدن در لیگ آن هم قبل از مسابقه‌های جهانی کار اشتباه و خطرناکی است. هیچ جای دنیا چنین کاری را انجام نمی‌دهند. همیشه در اردو رکوردگیری و برای لیگ هم ثبت می‌شد اما نمی‌دانم چرا امسال اتفاقات دیگری می‌افتد.”

رسول تقیان: بدن وزنه‌بردار کشش ندارد

“به نظرم سازماندهی و برنامه‌ریزی لیگ زیاد جالب نیست. قرار بود نتایج ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی و جهانی برای لیگ محاسبه شود اما رکوردهای بازی‌ها را قبول نکردند در حالی که قاعدتا باید این اتفاق رخ می‌داد زیرا بدن وزنه‌بردار کشش ندارد هم در تیم ملی و هم در لیگ وزنه بزند.

جابر بهروزی: برگزاری لیگ در این زمان خیلی خطرناک بود

” برگزاری هفته دوم لیگ در فاصله‌ای که تا مسابقه‌های جهانی باقی مانده برای ملی‌پوشان مناسب نیست، شرایط مسابقه خیلی خطرناک است و با تمرین‌ تفاوت زیادی دارد. شاید کسی در لیگ مصدوم می‌شد.”

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا