واحدهای شیمی درمانی راه‌اندازی می‌شود

بصیر، آقاجانی در تشریح جزئیات بسته‌های طرح تحول سلامت علی‌الخصوص در زمینه بیماران خاص به راه‌اندازی واحدهای شیمی درمانی در بیمارستان‌های دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: اجزای بسته بیماران خاص در قالب طرح تحول سلامت در حال اجرا است.

وی تأکید کرد که تکّه‌های این پازل تا پایان سال ۹۳ تکمیل خواهد شد و یک پوشش جامعه حمایتی برای بیماران خاص انجام می گیرد تا بر اساس آن هزینه‌های بستری، جراحی و هزینه‌های دارویی در خارج از بیمارستان تحت‌پوشش قرار گیرند.

معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر یکی از روش‌های بسیار مناسبی که در حال طراحی و در مدت‌ باقیمانده از سال ۹۳ نیز اجرا خواهیم کرد، راه‌اندازی بخش‌های شیمی درمانی بیماران مبتلا به سرطان در بیمارستان‌های دولتی و ارائه همه داروهای شیمی درمانی در این بیمارستانهاست تا بیماران مبتلا به سرطان دیگر نیاز به مراجعه به تهیه دارو خارج از بیمارستان نداشته باشند.

آقاجانی خاطرنشان کرد که بر اساس این طرح، داروی مورد نیاز بیماران سرطانی در بیمارستان‌ها عرضه و خدمت شیمی درمانی نیز در همان مجموعه درمانی انجام می شود و هزینه آن نیز در قالب پرونده بیمارستانی با حداقل هزینه دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به گسترش واحدهای شیمی درمان و ایجاد بستر مناسب برای توزیع داروهای شیمی درمانی در بیمارستان‌های دولتی عنوان کرد: عمده هزینه‌های درمانی مربوط به بیماران مبتلا به سرطان است؛ زیرا گرانترین داروها در حوزه بیمار‌ی‌های سرطان است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بیشترین هزینه‌های فاجعه بار سلامت در حوزه سرطان است، اظهار داشت: درصدد هستیم دارو و تزریق داروهای شیمی درمانی در بیمارستان‌های دولتی صورت پذیرد و هزینه‌های آن تحت‌پوشش قرار گیرند.

آقاجانی خاطرنشان کرد: درباره سایر بیماران خاص نیز وضعیت پوشش و حمایت‌ها از آنان نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است و در نهایت با اجرای بسته کامل بیماران خاص در قالب طرح تحول سلامت تا پایان سال ۹۳ این پوشش‌ها کاملتر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا