اختصاصی/ دادستان مرکز استان مطرح کرد

بعضی از خواص خود را به نفهمیدن می زنند

به گزارش بصیر، حجت الاسلام جعفری دادستان مرکز استان در هفتمین یادواره شهدای روستای نوائی محله فریدونکنار ضمن تقدیر از اعضای برگزاری این یادواره، اظهار داشت: زمانیکه این مراسم در ماه محرم برگزار می شود بر شکوه و عظمت آن افزوده می شود چرا که درس ها، پیام ها و عبرت های عاشورایی برای ما یک تکلیف است و در محرم این ها زنده تر می شود و تکلیف ما را مضاعف می کند.

وی با بیان اینکه تکلیف مهمتری که متوجه همه ماست این می باشد، که فراتر از این عزاداری ها درک پیامهای عاشورایی است چون تاریخ مکرر تکرار می شود، گفت: در طول تاریخ و تا به امروز همه جناح بندی ها در دو جبهه قرار حق و باطل خلاصه می شود، امروز نیز بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز هم همان جبهه بندی ها را می بینیم و این امر تا دنیا پا برجاست در مقابل یکدیگر قرار دارند.

جعفری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شهدا در راستای دفاع از کیان اسلامی از جان خود گذشتند و در برابر باطل قرار گرفتند، اذعان داشت: رمز ماندگاری شهدای ما دقیقا همان راز و رمز حسین بن علی (ع) است.

وی هشدار داد: اگر روزی واقعه عاشورا فراموش شود و یک روز آن از حافظه تاریخ پاک گردد برای شهدای ما نیز چنین وضعیتی پیش می آید، آیا همچین چیزی امکان پذیر است، قطعا پاسخمان خیر است، این چراغ هرگز کم فروغ و بی فروغ نمی شود.

دادستان مرکز استان با بیان اینکه شهدا انسان هایی پارسا و متقی بودند و در برابر زیادی خواهی های دشمنان به فرمان ولی امرشان گوش دادند و از جان خود گذشتند، عنوان داشت: سبک زندگی شهدا باید الگوی امروزی ها قرار بگیرد، شهدا نیازی به مجالس و محافل ما ندارند بلکه این ما هستیم که به چنین مراسمی نیازمندیم چرا که ما تکلیف داریم تا شکل و محتوا را به نحو احسن وجه انجام دهیم.

وی با اشاره به ویژگی های بارز شهدا، ظلم ستیزی و بصیرت را مشخصه این انسان های والامقام دانست و اظهار داشت: مهمترین ویژگی شهدا تکلیف گرایی، تکلیف مداری و خدامحوری بود.

خط مقدم ارزش های ما پیشروی کرده است

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جهاد همچنان ادامه دارد و خطر جنگ امروز به مراتب بیشتر از گذشته است، عنوان داشت: اگر می خواهیم همچون شهدا تکلیف گرا باشیم باید هزینه کنیم و در بدترین شرایط به وظیفه خود عمل نمائیم و در برابر ملامت گران سست نشویم.

دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه بعضی از پیامهای عاشورا فوری است، تصریح کرد: امروز اگر در این مقطع حساس این پیام را درک نکنیم کار از کار می گذرد چرا که دشمن بیکارننشسته است و ارزش ها را حتک حرمت می کند.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا یک فرهنگ است، افزود: بعضی از خواص همانند واقعه کربلا خود را به نفهمیدن می زنند یا اینکه واقعا نمی فهمند.

جعفری با اشاره به اینکه امروز هزاران کیلومتر خط مقدم ارزش های ما پیشروی کرده است، گفت: علت این مهم این است که موج بیداری در کالبد مرده جوامع بشری زده شده است.

وی خاطرنشان کرد: خواص جامعه باید بیشتر حواسشان را جمع کنند، دشمن آرام نمی گیرد، باید مواظب کسانی بود که با نام اسلام و دین به میدان آمده اند، ما باید به مانند امام حسین(ع) هوشیار و بیدار باشیم، پیام این نهضت بیداری، بصیرت، تکلیف گرایی و اعتقادات است و باید آنرا به تمام جهان گسترش دهیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا