سردارباقر زاده:برای تفحص اجساد کویتی جنگ عراق با کویت آمادگی داریم

سردار پاسدار ‘سید محمد باقرزاده’ روز سه شنبه در حاشیه آیین ورود پیکر ۷۵ شهید دوران دفاع مقدس به میهن اسلامی در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود گذشت ۲۳ سال از جنگ عراق با کویت، و رایزنی کویتی ها برای یافتن اجساد خود، تاکنون حتی یک جنازه کویتی نیز در خاک عراق پیدا نکرده اند.

وی اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم که برای همکاری با کویت در خصوص یافتن اجساد کشته شدگان کویتی در عراق وارد مذاکره شویم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح کشور با اشاره به جستجوی پیکر افزون بر ۴۵ هزار شهید تاکنون افزود: همچنان باید پیکرشش هزار و ۲۰۰ شهید دیگر را در چند نقطه خاک عراق پیدا کنیم.

وی شمار جنازه های پیدا شده عراقی تاکنون را ۱۵ هزار جسد عنوان کرد و گفت: هم اکنون آمادگی این را داریم که پیکر ۵۲ هزار مفقود عراقی را در مناطق مختلف کاوش کنیم.

سردار پاسدار باقر زاده استقبال مردم ایران را از پیکر شهدا در مرز شلمچه بسیار خوب توصیف کرد و افزود: امروز پیکر ۷۵ شهید دوران دفاع مقدس در آیینی در مرز شلمچه با حضور نیروهای انتظامی، نظامی، هنگ مرزی، همرزمان شهدا و کاروان های راهیان نور وارد میهن شد.

وی گفت: آیین استقبال از شهدا و سوگواری اباعبدا… الحسین(ع) با همت سپاه خوزستان در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان برگزار می شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح کشور افزود: پیکر مطهر این شهدا در یک ماه گذشته از مناطق ‘فاو’، ‘مجنون’ ، ‘العماره’ و ‘زویدات’ عراق تفحص و وارد ایران شد که همزمان ۴۲۰ جنازه عراقی تحویل وزارت حقوق و انسان عراق شد.

وی اظهار کرد: نکته جالب این جا است که ۴۲۰ جنازه عراقی در سال های گذشته تفحص شده و به رژیم بعثی تحویل داده شده بود ولی متاسفانه این اجساد بدون تحویل به خانواده ها، مجدد توسط رژیم بعثی در منطقه قبرستان ‘خوطی’ دفن شده بود و ما مجدد آنها را پیدا کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا