پنجمین همایش ملی شب نشان نیما در نوشهر برگزار می شود

بصیر، به مناسبت برگزاری پنجمین همایش ملی شب نشان نیما، نشستی با حضور اعضای ستاد برگزاری این همایش در دفتر امام جمعه شهرستان نوشهر برگزار‌ شد.


حجت الاسلام محمود مشایخ در این نشست با تاکید بر لزوم پاسداشت مفاخر فرهنگ و هنر مازندران و کشور اظهار داشت: اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی برای حفظ و تقویت بنیان‌های فرهنگی ضروری است.
مدیر بنیاد فرهنگی هنری نیما یوشیج نیز با اشاره به اهمیت و تاثیر این شاعر بر تاریخ ادبیات ایران خاطرنشان کرد: اشاعه اندیشه نیما و معرفی این هنرمند نابغه از پارامترهای اساسی حفظ و قوام فرهنگ و هنر مازندرانی و ایرانی است.
پنجمین همایش ملی شب نشان نیما با یادبود هنرمند و شاعر پرآوازه ایران زمین، در روز جمعه مورخ ۱۲ دی ۱۳۹۳، ساعت ۱۸ عصر در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران- نوشهر برگزار می‌شود.
این مراسم که با هدف زنده نگه داشتن یاد و راه این هنرمند برگزار می‌شود، با تجلیل از مفاخر ملی و تقدیر از فعالان هنری استان و سخنرانی علمی و هنری با موضوع «الفاظ و معنا در شعر نیما» همراه است.
این نشست با حضور حجت الاسلام مشایخ امام جمعه نوشهر، بابک شمس سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر، میثم زندی مدیر بنیاد فرهنگی هنری نیما یوشیج، مریم زندی، الهام نوری از اعضای هیئت مدیره بنیاد نیما یوشیج برگزار شد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا