تردد عضو شورای شهر با لباس کوهنوردی و عینک اسکی

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، تقریبا ۷ روز از بارش سنگین برف که در ۵۰ سال اخیر مازندران بی سابقه بوده است ، می گذرد که در ۷۲ ساعت اولیه بارش راه ارتباطی ۶ شهرستان با تمامی روستاها مسدود و آب و برق و حتی تلفن نیر قطع شده بود.

باوجود آنکه استاندار مازندران با حضور اولیه خود درمناطق برفگیر و تشکیل ستاد بحران دستور به بازگشایی ۲۴ ساعته راه ها به اداره راهداری استان داده بود اما جاده های اصلی و شریان های مواصلاتی منتهی به شهرها همچنان بسته بود.

مردم روستاهای غرب مازندران که هم اکنون نیر منتظر بازگشایی راه های روستایی هستند بعد از گذشت ۷ روز دچار مشکل جدی در تهیه نان و آب بوده و با تماس های مکرر خواستار بازگشایی راه ها شدند.

باید اذعان نمود با اعلام اینکه فرمانده سپاه کربلا مازندران از عملیات بازگشایی محورهای دو‌هزار و سه‌هزار تنکابن و محورهای روستایی نشتارود  خبر داد و افزود  ‌عملیات بازگشایی راه‌های مسدود در مناطق دو‌هزار و سه‌هزار تنکابن از روز گذشته آغاز شد و کماکان در حال انجام است؛ اما نقش راهداری استان مازندران در بازگشایی مسیرهای روستایی چه بود؟

بعد از ۷ روز از نداشتن آب و نان و همچنین سرمای استخوان سوز در غرب مازندران ،دامداران ،باغداران و مردمانی که سقف خانه هایشان فروریخته از عدم بازگشایی راه ها ناله دارند.

 عباس نجارلشگری از روستای لشگرک تنکابن به خبرنگار بلاغ می گوید: بعد از ۷ روز هیچ نوع کمکی به ما نشده است با توجه به اینکه ما در جایی سکونت داریم که برف سقف آن را دچار ریزش کرده  و هرلحظه امکان مدفون شدن ما در آن است.

وی می افزاید:  ما در کنار رودخانه زندگی می کنیم. با توجه به پیگیری های بسیارحتی پلی هم نداریم که خودمان را به داخل محل برای تامین آذوقه برسانیم.

در روستای گرما پشته از توابع تنکابن نیز ۵ خانوار هستند که همه آنها مسن بوده و هنوز راه ارتباطی مسدود می باشد. پیرزن گرما پشته ای در گفتگوی تلفنی با التماس می گوید: ارتفاع برف به بیش از ۲ متر میرسد ۵ خانوار هستیم که اکثرا پیر مرد و پیرزن اینجا ساکن بوده و غذایی برای خوردن نیست از بالگردهای امدادی می خواهیم اقلام غذایی ارسال کنند.

آقای لیری از روستای لیره سر تنکابن هم نداشتن آب آشامیدنی بعد از یک هفته می گوید: آب آشامیدنی روستاه لیره سر  به خاطر یخ زدگی منبع آب  و خرابی لوله ها قطع می باشد. و مردم با ذوب کردن برف ها آب تهیه می کنند.

یکی از شهروندان تنکابنی هم از بی توجهی برخی مسئولان شهری نسبت به خدمات رسانی به آسیب دیدگان گله کرده و می گوید:یکی از اعضای شورای شهر با لباس کوهنوردی و عینک اسکی در شهر تردد می کند و وقتی مردم برای ابراز برخی از مشکلات به آن رجوع می کنند می گوید به ما ربطی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا