همایشی به اسم نیما به کام برخی‌ها!/از توهین به خبرنگاران تا بزم رقاصی

بصیر، در برنامه‎ای که شب سالگرد درگذشت نیما یوشیج در شهرستان نوشهر با عنوان «شب‌نشان نیما» در سالن اداره بندر، توسط مؤسسه نیما و با همکاری اداره ارشاد نوشهر و حمایت شهرداری و شورای شهر این شهرستان برگزار شد، شاهد توهین و بی‌حرمتی به خبرنگاران عزیز نوشهری و همچنین رقص و پایکوبی با حضور خواننده معروف پاپ مازندرانی بودیم.


آسیب‌شناسی این فضای نامطبوع باید از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مورد توجه قرار گیرد و حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل ارشاد مازندران! در رابطه با اتفاقات ناگوار این مراسم از رئیس اداره ارشاد نوشهر جواب بخواهد.

در ادامه گزارشی به قلم یکی از خبرنگاران نوشهری را می‌خوانید.

از چند روز قبل که بنر همایش شب‎نشان نیما را در خیابان دیدیم، خودمان را آماده کردیم تا به عنوان خبرنگار به مراسم برویم، روز موعود فرا رسید و ما بیست دقیقه قبل از شروع مراسم (مراسم قرار بود ساعت ۱۸ آغاز شود) به سمت محل برگزاری مراسم حرکت کردیم و از آنجایی که دعوت‌نامه ما برای یک نفر بود و ما دو نفر بودیم (نفر اول: خبرنگار و نفر دوم: عکاس خبری) تصمیم گرفتیم برویم تا شاید جایی پیدا شود و شخص دوم هم بنشیند.

ازدیاد جمعیت و فضای کوچک سبب شد که برخی از مهمانان سرپا بایستند و اگر خیلی شانس یار بود و خاص حساب می‌شدند، در حرکتی نازیبا، مهمانی را از جا بلند می‌کردند تا فرد خاص بنشیند.

بعد از چند دقیقه‌ که همه مهمانان وارد سالن شدند ولی عکاس خبری همچنان بیرون ایستاده بود، با صحبت با یکی از بانیان مراسم تصمیم گرفته شد وی دقیقاً پشت ستونی که اصلاً دید به مراسم نداشت، بنشیند؛ خبرنگاران که دیدند یکی از خبرنگاران دعوت‌شده غایب است، عکاس خبری را به جایگاه مخصوص اصحاب رسانه دعوت کردند.

ساعت نزدیک ۱۹ بود و هنوز هم بانیان مراسم دنبال جابه‎جا کردن مهمانان بودند که: «شما بلند شو! شما بنشین!»

عکاس خبری تا می‌خواست آبمیوه‌ای بخورد و گلویی تازه کند، خانمی به سمت او آمد و با لحنی تند و صدایی بلند گفت: «شما از اینجا بلند شو! من که به شما گفته بودم، پشت ستون بنشین.» یکی دیگر از خبرنگاران در جواب گفت: «او به جای یکی از خبرنگاران غایب نشسته.» خانم دوباره با صدای بلند گفت: «جایگاه مهمانان را ما مشخص می‌کنیم نه شما!»

مسئول اداره ارشاد شهرستان نوشهر هم بعد از بازگویی این توهین‌ها، هیچ عکس‎العملی نشان نداد و بیشتر نگران برنامه خودشان بود تا شخصیت خبرنگاران شهرستان، حتی سعی نکرد که خبرنگاران را آرام کند و بعد به جایگاه برگردد.

البته باید گفت مظاهر ضدفرهنگی مراسم، از دورهم‌نشینی زننده بانوان بی‌حجاب و بدحجاب با آرایش‌های غلیظ، موزیک شاد و رقاصی چیزی کم نداشت.

همایشی که به اسم نیما بود و به کام برخی ها!

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا